Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Fantasiskt arbete och cool sten!
Fanatic skrev:O så ont det kommer göra att dra i någon av sina stackars tår i den där
Fjonkalicious skrev:Också har du gjort helt rätt med delningen och speglingen av stenen. Om jag hade beställt ett sådant jobb, så hade det var så det hade sett ut. Snyggt jobbat!
Komorok skrev:Fjonkalicious skrev:Också har du gjort helt rätt med delningen och speglingen av stenen. Om jag hade beställt ett sådant jobb, så hade det var så det hade sett ut. Snyggt jobbat!
Märkligt nog ingick det inte i beställningen, men när jag såg råskivorna så tyckte jag att det kunde vara skoj att ge sig på att bookmatch-passa hela bänken ändå. Men en kamera och måttstock så var det förvånansvärt lätt. För visst är det så här man ska göra det om man ska skarva på två ställen?
Fjonkalicious skrev:Komorok skrev:Fjonkalicious skrev:Också har du gjort helt rätt med delningen och speglingen av stenen. Om jag hade beställt ett sådant jobb, så hade det var så det hade sett ut. Snyggt jobbat!
Märkligt nog ingick det inte i beställningen, men när jag såg råskivorna så tyckte jag att det kunde vara skoj att ge sig på att bookmatch-passa hela bänken ändå. Men en kamera och måttstock så var det förvånansvärt lätt. För visst är det så här man ska göra det om man ska skarva på två ställen?
Det tycker jag. Se på Mies van der rohes Barcelona pavillion, där gjorde han precis lika snyggt: http://thingsihaveseen.squarespace.com/ ... llion.html
Nu har ju jag inte varit framme och pillat och känt, men utförandet får ändock medlemskap i SBVDL-klubben, medlemsnummer 1. (Jag har 0).
+1Alexi skrev:Jag önskar jag ens hade haft råd med stenen. Jag gissar på ett par 100k bara i materialkostnad.Komorok skrev:Alexi: Ska vi bygga något likt detta åt dig sen?
Komorok skrev:Stenen heter Green Lapponia har jag för mig. Vi beställde hem skivor speciellt för detta jobb. Allt gick ju vägen utan minsta krångel, så som av en ren slump så har vi ett par skivor över nu.
Lasse- skrev:Hej Ursäkta har du någon länk till dom där bananpluggarna på
Deal Extreme jag skulle vilja se vad det är för någonting?.
mvh Lasse-
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster