http://www.youtube.com/watch?v=s-3djUYgebU
Moderator: Redaktörer
Panelguy skrev:75 kom Eno´s "Another Green World". En makalöst bra skiva med musiker som John Cale, Phil Collins och framförallt Robert Fripp.
http://www.youtube.com/watch?v=s-3djUYgebU
Objektivisten skrev:Tyska Fraktus var nyskapande i början på 80-talet med bl a ''7353=057'' samt ''Automate'' och deras inflytande på den moderna synthmusiken kan nog inte överskattas.
Jansson skrev:Vill bara tacka för alla intressanta tips som lagts till denna tråd.
phloam skrev:Det behövs lite mer album från 2000 - 2010:
[...]
Kan inte säga hur omistliga de är men värda att kolla upp...!
phloam skrev:Från 2010-2020
[...]
Tiden får utvisa vad som blir omistligt men flera tänkbara kandidater...!
Jansson skrev:@TCM.
Nu får du faktiskt ta tag i ditt sextital.
Hög tid mannen, hög tid.
TCM skrev:Jansson skrev:@TCM.
Nu får du faktiskt ta tag i ditt sextital.
Hög tid mannen, hög tid.
Usch ja, mitt dåliga samvete
Kanske till jul. Jag är på nytt jobb och mitt huvud är lite upptaget just nu...
(Shit, det är 3½ år sen jag gjorde 70-talet. Du har rätt Jansson - hög tid. Det är hög tid)
Bill50x skrev:+1 där Jansson.
Förutom att... "Sabbath, Zeppelin och Deep Purple ska ha lagt grunden för heavy metal"
Dessa grupper var nyskapande på den tiden, tillsammans med tex The Nice och senare Emerson Lake & Palmer.
/ B
Objektivisten skrev:Vad lustigt att du tog upp Black Sabbath. Lyssnat på de där plattorna som tusan senaste veckan. Förutom att jag gillar musiken så slogs jag också av att det är riktigt bra producerat (något jag inte tänkt på tidigare). Gillar atmosfären och jazztonen i de första plattorna.
phloam skrev:Klartraum - Evolution (2011)
Max_Headroom skrev:
Jag hade naturligtvis aldrig hört talats om detta innan. Men jag gillar omslaget, så jag provlyssnade lite på tuben.
Ganska svårtillgängligt men bra. Det jag hörde låter väldigt genomtänkt.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst