Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Nattlorden skrev:En förstärkare per styck.
Jag har bara tre sådana förstärkare. Ska jag parallellkoppla åtta element per fas då, eller?
Nattlorden skrev:Tänkte mig snarare tre stycken åttakanaliga biostärkare.
2-ch skrev:Nattlorden skrev:Tänkte mig snarare tre stycken åttakanaliga biostärkare.
Men vägguttagen spelar ju i mono
Komorok skrev:Jag har tre faser. Kan jag använda dem alla eller får jag utsläckningsproblem då?
Komorok skrev:Den slutliga drivningen blir sex st NAD 208. Men det får räcka med tre eller fyra stycken till att börja med.
Morgan tyckte dock jag skulle testa hållfastheten i rutorna med hjälp av 50Hz tongeneratorn vi alla ha hemma. Och jag undrar nu hur jag ska koppla elementen. Jag har tre faser. Kan jag använda dem alla eller får jag utsläckningsproblem då?
Triggerhappy skrev:Är du hundra % på att du inte får nått ploppljud vid påslag, jag menar det kan bli rätt många blåsta rutor.
Tänkte snarare 3X16A som fördelas på 10A automatsäkringar med en per steg.KarlXII skrev:MagnusÖstberg skrev:Nästan läge för en undercentral.
Eget ställverk?
MagnusÖstberg skrev:Viktigt att du belastar alla faser jämt!
Komorok skrev:Hoppsan. Djävlar vilket tryck det blev!
Alla fönster i vardagsrummet höll, men balkongsdörrens ruta gick det hål i direkt. Proppen gick också.
Körde elementen två och två i serie och parallellade rubbet sedan.
Komorok skrev:Jag har ett separat proppskåp för hifi redan. Det sitter 3x10A i den, men jag får sätta i 3x13A i den för hyresvärden. De tre faserna går sedan in i lillrummet via tre st 3x2,5mm^2 EKK. Hittills har jag bara använt en av dem, men med nya systemet blir det till att använda alla tre.
Du får tänka till lite nu.Harryup skrev:Jag skulle vilja varna lite för olika faser.
Det kan lätt leda till brum och särskilt vanligt har det varit att typ en projektor kan leda till brum då olika jordar har olika potencial medans samtidigt allt är hopkopplat med småsignalsjordar.
Det kan bli som förgjort om det vill sig illa.
Har varit med om att enda lösningen var en separat jordkabel ifrån källaren på 20mm2
mvh/Harryup
MagnusÖstberg skrev:Du får tänka till lite nu.Harryup skrev:Jag skulle vilja varna lite för olika faser.
Det kan lätt leda till brum och särskilt vanligt har det varit att typ en projektor kan leda till brum då olika jordar har olika potencial medans samtidigt allt är hopkopplat med småsignalsjordar.
Det kan bli som förgjort om det vill sig illa.
Har varit med om att enda lösningen var en separat jordkabel ifrån källaren på 20mm2
mvh/Harryup
Det krävs flera faser pga systemets krav och det är samma jordpunkt för alla faserna.
Användare som besöker denna kategori: Mata och 20 gäster