ftorsell skrev:steveo1234 skrev:ftorsell skrev:UrSv skrev:ftorsell skrev:Inte prova en annan taktik? Typ kom och lyssna på den här anläggningen
Och se hur nära ditt mål du kommer med 10-20% av pengarna jag ska lägga på min anläggning
Men till den nivån har ni inte kommit vi ligger på barn stadiet här
Det handlar inte om nivå det handlar om att kasta bort pengar på något som i princip garanterat kommer misslyckas om målet är riktigt bra ljud. Jag säljer ingenting men jag skulle tycka det var trevligt om du fick en anständig anläggning för de pengar du lägger ned. Som du planerar nu verkar det hopplöst i mitt tycke.
Vad avser pedagogiken så har den också använts på ett trevligt och informativt sätt men du varken lyssnar på den information som ges eller förstår en siffra av vad det är du håller på med. Hade du bara haft en grundläggande förståelse för den teknik det handlar om hade du förmodligen tvekat mer än en gång. Folk tröttnar och tyvärr blir det en massa trams.
Oavsett vilket är jag självklart intresserad av att lyssna den dag det är möjligt och om man är välkommen.
Ja nu är jag inte speciellt finkänslig av mig så det klart du är välkommen
Oavsett hur korkat du tycker mitt projekt är
Oki vi leker med tanken vad skulle en anläggning totalt kosta om jag ska köpa allt färdigt med förstärkare och högtalare som matchar varandra
Till ett 7.1 ljud? Krav det ska låta rent som attans det ska leverera ett enormt bastryck utan att basen ska låta som dom flesta aktiva subbar låter som ett (godståg) och det ska dessutom klara 130db i hela registret ganska oansträngt?
Räkna på det så får vi se vad vi hamnar i pris?
Och när man köper dessa produkter oavsett märke är det ju alltid att kasta pengarna i sjön för det är ju inget man tjänar pengar på att ha som hobby
Men återigen jag är öppen för vettiga förslag så kom med lite bra alternativ
Och total summor på anläggningarna![]()
ja rummet är som sagt inte jätte stort utan bara 35 kvadrat
Challenge accepted.
3 stycken JBL Screen array 5742. 4 stycken Gjallerhorn. 8 stycken JBL 8350 surrounder. Ett tiotal behringer ep4000.
Mission accomplished for knappt 150k. Klarar 130db i ett rum på tomgång med massor av headroom kvar.
Ja titta faktiskt på jbl array 5742 tyvärr lär det ju inte vara något för mig
För jag har inte i närheten av den takhöjd dom behöver om jag nu inte ska lägga dom ner![]()
![]()
JBL 3722 då?