Moderator: Redaktörer
zartok skrev:därför började jag tänka INO! jag vet att detta är den mest neutrala högtalaren i världen och att den spelar upp precis det som ska spelas upp.
zartok skrev:då kom jag in på inos, som sagt. alla dessa högtalare spelar ju upp exakt det som sänds till dom.
MagnusÖstberg skrev:Med tanke på vad du har, rekommenderar jag att du lyssnar på pi60/i14/i28 innan du köper något.
i6/pi25 är inte dina val.
zartok skrev:Dvd: i6 tror jag är nästan lite litet. men då förundras jag över en sak: om i6 kan spela distfritt på 90db, klarar i14 & i16s uppemot *skyhöga* 100?
zartok skrev:Jonas: jag ska höra en gång till på inos för att försäkra mig. när vi demade här så kom vi fram till att mina diskanter troligtvis inte är så mjuka, dom spelar bara lågdistat i ett semidämpat rum.
Karl: jag googlade ino audio och såg en review där det vosades en sänd och uppspelad analog våg som mättes med... vad man nu mäter det med. dessa var väldigt korrekta, så därifrån har jag fått det
Dvd: i6 tror jag är nästan lite litet. men då förundras jag över en sak: om i6 kan spela distfritt på 90db, klarar i14 & i16s uppemot *skyhöga* 100?
zartok skrev:Jonas: jag ska höra en gång till på inos för att försäkra mig. när vi demade här så kom vi fram till att mina diskanter troligtvis inte är så mjuka, dom spelar bara lågdistat i ett semidämpat rum.
zartok skrev:Tycker som sagt att mina Audiovector är för på i diskanten, lite påfrestande. Men det gäller även på lägre volymer där de spelar distfritt. Har mätt disten på lägre volym och då är den väldigt låg.
MagnusÖstberg skrev:zartok skrev:Tycker som sagt att mina Audiovector är för på i diskanten, lite påfrestande. Men det gäller även på lägre volymer där de spelar distfritt. Har mätt disten på lägre volym och då är den väldigt låg.
Det kan mycket väl vara så att det inte är högtalarna som spelar dig ett spratt, utan rummet.
Ta med dina högtalare till någon som har lite ordnat akustiskt och lyssna.
JonasW skrev:Tycker som sagt att mina Audiovector är för på i diskanten, lite påfrestande. Men det gäller även på lägre volymer där de spelar distfritt. Har mätt disten på lägre volym och då är den väldigt låg.
zartok skrev:Jasså? Jag trodde delningsfilter fanns i högtalaren. Har ingen koll på priser, har inte fått någon lista ännu. Trodde dock att i14skulle vara en bit billigare. Men men, jag får inväntaprislista och se. Har gärna vara i rå mdf, då behöver man inte vara lika orolig för ytan som med mina viennor, dom har tio lager lack. Huga!
zartok skrev:Jasså? Jag trodde delningsfilter fanns i högtalaren. Har ingen koll på priser, har inte fått någon lista ännu. Trodde dock att i14skulle vara en bit billigare. Men men, jag får inväntaprislista och se. Har gärna vara i rå mdf, då behöver man inte vara lika orolig för ytan som med mina viennor, dom har tio lager lack. Huga!
IngOehman skrev:Det finns flera begränsningar som de delningsfilter som finns i hemmabio-
förstärkare uppvisar, och den uppenbaraste är väl att de bara arbetar i
mono.
Det som stör mig mest är dock att inställningarna av dem sker djupt nere
i dunkla menysystem och det är svårt att veta både om det blev rätt och
om inställningarna är stabila. Att göra ändringar av inställningar tillfälligt
när det av något skäl kan behövas, brukar också vara rätt krångligt, lika
krångligt som att hitta tillbaka efteråt.
Men samtidigt skall man inte undervärdera vilka resultat som går att upp-
nå. Visst kan man använda de inbyggda delningsfiltren.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster