Moderator: Redaktörer
Jorma skrev:Callisto skrev:Sälja kablar för +30.000 kr är enligt mig rena charlatan fasoner i stil med "virvlat vatten".
Inställer mig inte i "ryggdunkar klubben".
Jag tror att virvlat vatten skulle vara svårare att sälja coh få ut på världsmarknaden![]()
Jag tvingar inte på någon någonting.
Tvärtom så tar jag inte distributörer rakt av. Jag erbjuder samtliga som hitills har hört av sig att testa i lugn och ro i 30 dagar och sedan bestämma om dom vill bli min distributör.
Som den senqaste från Singapore som ville att jag skulle lägga ut dom direkt på mina hemsidor som distributör. Nej, det gör jag inte svarade jag. Jag är inte intresserad av distributörer som köper rakt av utan att ha bildat sig en uppfattning först.
Han kan inte få kablarna förrän ien bit i mitten av oktober så det kommer inte att dyka upp någon distributör på mina hemsidor för Singapore förrän tidigast i November.
Jag gör likadant med dom här hemma som vill köpa kablar av mig, men jag lånar inte ut till den som inte har slantarna och kan betala först, men pengarna tillbaka är det som gäller för den som inte är nöjd
Det är inte svårt att förstå att folk har övertro på kablar. Kan folk t.ex. tro på sådant som skrevs för flera tusen år sedan utan ett uns av vetenskaplig uppbackning, så varför skulle man inte kunna tro på en "dyrkabels" fantastiska ljudegenskaper Wink Cool .
Baltazar skrev:Kanske menas följande: "effekt-enheter" = färgande elektronik?
Mvh / Christian
Baltazar skrev:Kanske menas följande: "effekt-enheter" = färgande elektronik?
Callisto skrev:Det är inte svårt att förstå att folk har övertro på kablar. Kan folk t.ex. tro på sådant som skrevs för flera tusen år sedan utan ett uns av vetenskaplig uppbackning, så varför skulle man inte kunna tro på en "dyrkabels" fantastiska ljudegenskaper![]()
.
rhenrics skrev:... medans man möjligen kan bevisa frånvaron av kablars upplevda skillnader med hjälp av blindtest.
rhenrics skrev:Callisto skrev:Det är inte svårt att förstå att folk har övertro på kablar. Kan folk t.ex. tro på sådant som skrevs för flera tusen år sedan utan ett uns av vetenskaplig uppbackning, så varför skulle man inte kunna tro på en "dyrkabels" fantastiska ljudegenskaper![]()
.
Skillnaden är väl att det är omöjligt att bevisa Guds icke-existens med hjälp av vetenskap, medans man möjligen kan bevisa frånvaron av kablars upplevda skillnader med hjälp av blindtest.
Callisto skrev:Baltazar skrev:Kanske menas följande: "effekt-enheter" = färgande elektronik?
Mvh / Christian
Bullseye.
Kombin Krell + ML är iallafall färgande om nu pip är transparent, för olika låter det. Det trevliga är att Krell + ML låter så fantastiskt bra.
rhenrics skrev:Johan_Lindroos skrev:Det kan man aldrig bevisa!
Inte generellt, men i varje given situation.
Johan_Lindroos skrev:rhenrics skrev:Johan_Lindroos skrev:Det kan man aldrig bevisa!
??
Man kan inte bevisa frånvaro av någon egenskap man ämnar undersöka.
rhenrics skrev:Menar du alltså att blindtester, där man med statistisk giltighet inte kunnat påvisa någon skillnad mellan de testade objekten, är strikt nonsens?
Johan_Lindroos skrev:rhenrics skrev:Johan_Lindroos skrev:Det kan man aldrig bevisa!
??
Man kan inte bevisa frånvaro av någon egenskap man ämnar undersöka.
Magnuz skrev:Style, du tappade ett "inte". Dyslektiker, månne?
LypsylateX skrev:rhenrics skrev:Menar du alltså att blindtester, där man med statistisk giltighet inte kunnat påvisa någon skillnad mellan de testade objekten, är strikt nonsens?
Nej, men empirisk bevisning är att betrakta som just empiriska bevis... tillskillnad från bevis. Det går aldrig att bevisa avsaknad av någonting, annat än möjligen empiriskt.
"Vi har under dagens tester INTE lyckats bevisa hörbarhet av kabeln."
Detta är en sanning, och det är den även om vi dagen efter lyckas bevisa färgning med relevant statistisk signifikans. Vi kan då alltså fortfarande med hedern i behåll säga att vi under gårdagen inte lyckades bevisa närvaron av hörbara färgningar.
Vetenskapliga metoder är alltid bäst! Hittills (en liten poppersk reservation ).
IngOehman skrev:
Empiriska bevis är inte en sorts bevis. Snarare en sorts "iställetför bevis".
.
.
.
.
Vetenskapliga metoder är alltid bäst!
Claes7 skrev:Tycker det är dags att nämna termen "provisorisk sanning". Alltså att nåt är "sant tills vidare".
rhenrics skrev:...
Och det förminskar inte användbarheten av en utsaga av typen: vi kunde med statistisk signifikans påvisa frånvaron av hörbara skillnader, under testets givna förutsättningar. För det är väl bl a den (användbarheten) tilltron till F/E-tester bygger på, inte sant?
IngOehman skrev:Mnjae...
Empiriska bevis är inte en sorts bevis. Snarare en sorts "iställetför bevis". I synnerhet är det så när de används för att försöka bevisa frånvaron av något.
<KLIPP>
Johan_Lindroos skrev:rhenrics skrev:...
Och det förminskar inte användbarheten av en utsaga av typen: vi kunde med statistisk signifikans påvisa frånvaron av hörbara skillnader, under testets givna förutsättningar. För det är väl bl a den (användbarheten) tilltron till F/E-tester bygger på, inte sant?
Nej.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 102 gäster