Min Linn har original filtmatta. Tyvärr följer den ofta med när man lyfter på skivan. Jag har inte testat om olika mattor låter olika. Men eftersom nu filtmattan åker av så ofta kanske jag skulle testa med att lägga skivan direkt på tallriken? Fast då måste jag sänka tonarmen lika mycket som mattan är tjock och då börjar det bli lite jobbigt
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.
postpunk skrev:Bill: Många använder dubbelhäftande tejp under sina filtmattor. Fungerar bra för mig.
Du har så rätt. Hara bara varit lite lat på sistone
Har haft funderingar på att använda en jonisator för att ladda ur skivan under spelning. Då kommer den förhoppningsvis inte suga med sig mattan. Och så slipper man dammattraktionen. Fast tejp är ju lite enklare förstås....
Min matta har dock ett urtag i mitten, vilket resulterar i att skivor skålar sig när jag använder min Nagaoka Disc Stabilizer. Så man får vara försiktig med att trycka när man chuckar dit den.
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Jax skrev:Filtmatta Pro-ject. Troligen samma som Rega.
Regamattan har lite mindre diameter. Skivorna sticker lite utanför den vilket de inte gör i samma utsträckning (!) på Pro-jectmattorna. Jag har f ö Regas filtmatta på min ännu inte färdiga spelare.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc. CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB. CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.