Ibland när jag sitter framför tradera och blocket på dagarna så kan jag drabbas av ett oekonomiskt ekonomiskt tänkande, ergo att jag vill köpa allt som verkar billigt vilket blir dyrt. Och jag sitter framför tradera och blocket hela dagarna då jag är föräldraledig och hinner kolla alla nya annonser några gånger per dag. Alltså har jag nog hittat spännande, prisvärda, roliga fynd för några hundratusen kronor på kort tid. Försäkringskassan utbetalar mig ca 8500:-/månad.
Jag får hålla mig till tippen och dess fynd.
Men det är en tillgång det här forumet. Nu vet jag i alla fall vilka element jag inte ska köpa till en baslåda och jag har bestämt mig för att återställa duxarna till ursprungligt skick. Det var lite synd bara att domen över Marconkondensatorerna kom nu då ena högtalaren är tillbakalimmad och fogad redan.... Ska jag sätta tillbaka den andra oxå och nöja med mig med vad jag har eller slita sönder baffeln igen??:cry: Är det värt besväret? Ingen kan veta när nästa och bättre tippenfynd dyker upp. Ska jag satsa lite ork och några kronor på dessa eller vänta på något bättre. Känns som klassisk spelteori...
De tu ser ut som följer i skrivande stund:
Som ni ser kommer bafflarna bli röda. Något som ingen någonsin kommer se, men jag och ni kommer veta.
/A