Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Det finns ingen som tror att detta är mitt sista bassystem antar jag?
IngOehman skrev:Vore det inte snyggare med "resolut oresonlig regarderande resonanser"?
Komorok skrev:Det finns ingen som tror att detta är mitt sista bassystem antar jag?
Max_Headroom skrev:Komorok skrev:Det finns ingen som tror att detta är mitt sista bassystem antar jag?
Det är nog det sista till dom här topparna, ja.
Men om några år kommer topparna att ha blivit för små. Då kommer du att köpa 16 par i56or och lägga på sidan och trava dom som linjekällor.
Bassystemet kommer att bestå av 12 lådor med 4 18" långslagiga basar i varje låda.
Ett slutsteg på 2x2kW till varje baslåda.
Max_Headroom skrev:Komorok skrev:Det finns ingen som tror att detta är mitt sista bassystem antar jag?
Det är nog det sista till dom här topparna, ja.
Men om några år kommer topparna att ha blivit för små. Då kommer du att köpa 16 par i56or och lägga på sidan och trava dom som linjekällor.
Bassystemet kommer att bestå av 12 lådor med 4 18" långslagiga basar i varje låda.
Ett slutsteg på 2x2kW till varje baslåda.
Morgan skrev:IngOehman skrev:Vore det inte snyggare med "resolut oresonlig regarderande resonanser"?
Av dig, Ingvar, hade jag snarare än detta väntat mig en förklaring till varför du inte tycker att min idé om en baffel formad som ett rektangulärt utsnitt ur en klotkalott med lyssningsplatsen som fokalpunkt är en psykoakustiskt bra lösning.
Jag blir nu förresten tvungen att uppfinna nyordet "nödalliteration" för att beskriva din anglicism-neologism "regarderande". Som nödrim, men för alliterationer alltså. En nödalliterationsanglicism alltså.
edit: En sökning på Google gav vid handen att ordet "nödalliteration" redan användes i en bloggpost från rollspelsriksdagen 2003. Så jag tycker vi anser den neologismen som ett etablerat ord nu!
eljulio skrev:Komorok skrev:Det finns ingen som tror att detta är mitt sista bassystem antar jag?
Motivera varför någon av oss ska tro det?

fixander skrev:Är det lammfilé eller? ser smaskens ut!
Sjukt imponerad av ditt byggtempo av dessa basers!
Keep it up!
mvh Olle
Almen skrev:fixander skrev:Är det lammfilé eller? ser smaskens ut!
Sjukt imponerad av ditt byggtempo av dessa basers!
Keep it up!
mvh Olle
Väldigt stort lamm, i sådana fall!![]()
Ser också fram emot provlyssning.
Nefilim skrev:Vilken satans energi du har pöjk!
Komorok skrev:Nattlorden skrev:Med tanke på hur sjukt kapabel en KvartsBörje är så är det bara att skratta nervöst över det där...
Hrrm... Var har du hört InfraY-6, Nattis?
Användare som besöker denna kategori: Mata och 16 gäster