MagnusÖstberg skrev:BPM skrev:Intresse i LillStig är vad som fått mig att registrera mig här..
Finns någon preliminär tidsplan angående när bollen, så att säga, kan tänkas vara i rullning och beställningar kan göras? Intresse verkar ju finnas, och träffen på västkusten med tillhörande omdömen om LillStigs kapacitet gör att all väntan börjar kännas för lång..
Tag nu bara alla omdömen med en nypa salt. Det är ett 3,5" element!

Jag har ett par basar med SLS 8 (gamla T/S med QTS 0.51.. De nya är ju galna. Hoppas de gjort om elementen och inte bara reviderat parametrarna då uträkningen blir kaiko i så fall. De spelar i alla fall rappt och fint till 20Hz i mitt rum), 50L i 60cm höga lådor som ska agera stativ, så prestanda under..säg 100-120Hz är inte av någon större betydelse. Jag är övertygad om att LillStig spelar högt nog för mitt behov med basen bortskuren.
Framförallt är jag helsåld på utséendet, men ett par OA-51LE2 (t.ex) ligger en bit bortom vad ekonomin tål.
Har nu ett par bredbandshögtalare baserade på Alpair 7 som ska få agera fullregister i en liten rör-rigg jag planerar i whiskyhörnan och LillStig blir nog perfekta som ersättare i vardagsrummet.
Jag tackar för reality-checken men hoppas (tror) att de kommer att ge vad jag söker. Annars får jag låta ögonen få sitt i vardagsrummet och öronen sitt tillsammans med strupen. Allt utöver det är en ren bonus.