Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:MagnusÖstberg skrev:Fredrikb72 skrev:Oxå lite nyfiken på hur du upplever i6 vs pi60s då jag själv går i uppgraderingstankar även att jag är väldigt nöjd med i6 och dess kapasitet.
Jag blir alltid så förundrad över sådana här inlägg.
Varför blir du det? Jag blir mer förundrad över inlägg som ditt. Du blir förundrad, men förklarar inte vad du egentligen blir förundrad över. Vore det inte bra att förklara det så att du kan få svar på det du förundras över?
---
Fredrik72: Varför funderar du över att uppgradera om du är väldigt nöjd? Om kapaciteten räcker så antar jag att det är något med ljudbilden/frekvensgången du inte är lika nöjd med, eller är det något annat?
Komorok skrev:MagnusÖstberg skrev:Fredrikb72 skrev:Oxå lite nyfiken på hur du upplever i6 vs pi60s då jag själv går i uppgraderingstankar även att jag är väldigt nöjd med i6 och dess kapasitet.
Varför blir du det? Jag blir mer förundrad över inlägg som ditt. Du blir förundrad, men förklarar inte vad du egentligen blir förundrad över. Vore det inte bra att förklara det så att du kan få svar på det du förundras över?
---
Fredrik72: Varför funderar du över att uppgradera om du är väldigt nöjd? Om kapaciteten räcker så antar jag att det är något med ljudbilden/frekvensgången du inte är lika nöjd med, eller är det något annat?
MagnusÖstberg skrev:Komorok skrev:MagnusÖstberg skrev:Fredrikb72 skrev:Oxå lite nyfiken på hur du upplever i6 vs pi60s då jag själv går i uppgraderingstankar även att jag är väldigt nöjd med i6 och dess kapasitet.
---
Äh, jag känner ju fredrik.
Och det är såklart nöjdheten kontra uppgraderingstankarna som ligger och sölar i så mångas skallar hela tiden. Istället för att njuta funderar man på om man kan njuta mer. Man ger sig aldrig tillfälle att verkligen njuta. Lite som de som säger att de älskar att resa, men gör det aldrig för de får aldrig ihop tid/pengar till drömresan. Typ.
Men jag tror som David att det egentligen kan vara en fundering på att skippa basarna. De kanske inte får plats. Och livet blir ju enklare om man klarar sig utan dem.
PojkenMedTur skrev:För att svara på frågan: Jag upplever att pi60s är bättre på exakt alla punkter än i6 och profundus p, har ett vädigt tacksamt rum (Ingvar var här i ställde in i6+pp4) med en tung betongvägg bakom högtalarna så får ut hela baskapasiteten ut pi60 (tror jag), massa bas blir det iaf, och massa välljud (:
Håller i dag på att bygga absorbenter så får se om det blir ännu bättre med 9cm gullfiber.
Fredrikb72 skrev:Är cykelramen Ingvars Idè?
MagnusÖstberg skrev:PojkenMedTur skrev:För att svara på frågan: Jag upplever att pi60s är bättre på exakt alla punkter än i6 och profundus p, har ett vädigt tacksamt rum (Ingvar var här i ställde in i6+pp4) med en tung betongvägg bakom högtalarna så får ut hela baskapasiteten ut pi60 (tror jag), massa bas blir det iaf, och massa välljud (:
Håller i dag på att bygga absorbenter så får se om det blir ännu bättre med 9cm gullfiber.
Utom möjligen de självklara:
pp-4 kan spela betydligt starkare än pi60 i basen och kan göra stor skillnad i hanteringen av rumsresonanser.
DVD-ai skrev:
Betång bunkrar ÄR SKIT!!!!
Så det så... : (
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster