Träff på HiFi-punkten Trollhättan! Larsen, Rauna, GÖK 8/12

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Jonas

Inläggav Jonas » 2012-12-09 23:06

Tack till STefan, hifi-punkten(mkt trevlig butik), V8 och Karneolen för givande och trevliga lyssningar. Kul att få lyssna till tre olika bestyckningar av OA51 efter varandra. Lillstig växte verkligen när han fick flytta från butiken hem till Stefan, riktigt haksläpp... :D
F_n va alla seriöst lyssnande hifi entusiaster ser bistra ut

Det är allvar vet du väl :wink:

Tack även till Misanplass som fick agera chaufför åt tre vilsna Göteborgare.. Kul också att det fanns lite folk med "från andra sidan" :wink:

Användarvisningsbild
hassez

Inläggav hassez » 2012-12-10 01:40

farbman skrev:Tack för ett finfint event. Blev ju bara hifi-punkten för min del men riktigt najs bara där :-)

Uppgraderade Larsen och Lill-stig gjorde riktigt bra ifrån sig.

Larsen och Nagref är värdiga efterföljare till OA-serien.

Men de OA51or jag hörde är still going strong, speciellt med bastillskott ligger dom fortfarande i framkant. Stefans basar var fantastiska, men OB51orna skäms inte heller för sig.
Gammal man gör så gott han kan, dansar fan så illa.
oa51.3, ob51, POPboxen, miniDSP

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-12-10 08:58

Riktigt bra roddat av Stefan, hatten av å det grövsta!

Det var en bra övning, det var enkelt i efterhand att relatera till olika skillnader i system, rum och andra omständigheter. Kul också att få omdömen från andra än V-GÖK:are, som aldrig eller sällan varit på besök.

Hoppas att vi kan ordna ngt liknande igen.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2012-12-10 09:09

Det ser ut att ha varit en riktigt trevlig tillställning koncentrerade sinnestämningar till trots. :)
Där missade jag något.

Så där brukar det se ut från foton under pågående sessioner på Öster-GÖK också :lol:

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2012-12-10 11:30

Det ser ut att ha varit ett lyckat möte. Bra upplagt och bra dokumenterat och snygga bilder. Grattis!

Användarvisningsbild
akny

Inläggav akny » 2012-12-10 12:07

Som ägare av Rauna Lerira, uppgradera med Bosses senaste prylar, är jag intresserad av hur den modell soom var med i Trollhättan lät?
Någon som kan ge sig på en beskrivning samt vart produkten är på väg?
Serendipity - att ta tillvara på upptäckter som man kommit över av en tillfällighet när man varit ute efter något annat

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-12-10 12:12

:)

Det var en finfin helg. Trevligt att träffa alla. Jag var lite lite för sliten av behandlingen för att vara på topp men det gick ju bra ändå. Men i jämförelse med Hassez så ligger jag långt efter i engagemang. Vilken insats du gjorde som dök upp under de omständigheterna.

Resandet gick bra men på hemvägen var de sista 9 milen från Markaryd till Åhus med kraftig blåst och när snön vräker ner lite spännande. Men lite vardagsdramatik är aldrig fel. :D
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
ollen

Inläggav ollen » 2012-12-10 13:04

Tack för en mycket trevlig lördag. Jag kunde inte medverka på sena e-middagen och kvällen men att döma av referaten om bl.a. Lillstig hemma hos Stefan så presterade den mycket bra. Jag tappade inte hakan i lyssningen på HiFi-punkten där de dock imponerade, men är inte förvånad av att några hakor lade sig mot bröstbenet i det för Lillstickan lämpligare rummet hos Stefan. Frågan inställer sig vad man egentligen behöver. Jag tror att många skulle klara sig mycket bra med dessa stående på lämpligt utformade basstöd.

HiFi-punktens lyssningsrum var bättre anpassat för Johns och Naq´s skapelser. Alla modellerna fyller sin plats, men speciellt tyckte jag att L6.2 imponerade med ett balanserat och väl sammanhållet ljud. L4.2 kanske ska ha ett något mindre rum. L8 ger intryck av tungviktare med mycket potential. Inte för att de andra lät ansträngda på något sätt men här infann sig det stora lugnet - känslan av att det fanns mycket mer att hämta.

Än en gång tack, Stefan för ditt outröttliga engagemang för "sporten", Lennart och Sebastian - ni har mycket fina lokaler med goda tankar kring utformning av de olika lyssningshörnorna och rummen, och tack till alla övriga.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-12-10 13:19

NiklasF skrev:
Vee-Eight skrev:
NiklasF skrev:Jag vågade mig inte dit, men nyfiken som jag är så vill man ju veta om om den vassa diskanten försvann nu när dom fick riktig lokal att spela i?

Det är väl inte mer än att provlyssna? Eller vilken lokal menar du?

Fö kan tilläggas att det var ett lysande arrangemang, jag fick mycket kul feedback och omdömen av folk som aldrig eller sällan varit hemma hos mig förr. De som missade att dyka upp får gärna höra av sig så får vi ordna ngt under mellandagarna.

Kommer gärna över och kikar hos dig, du hade väl sånadäringa Carlsson med öron?

Lokalen jag syftade på var Hifi-punktens, har dom kvar dom uppdaterade Larsen där nu?

Du är välkommen! Hör av dig innan så. :)

De nya lokalerna, dvs där de är nu i gamla polishuset, är klart bättre än nånting de haft innan. Mysig, avslappnad miljö som samtidigt är fokuserad. Klart värt ett besök även det. Blev osäker när du frågar om de uppdaterade högtalarna är de som står där, hör med Lennart eller Sebastian hur det ligger till.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Användarvisningsbild
hassez

Inläggav hassez » 2012-12-10 13:32

Naqref skrev::)

Vilken insats du gjorde som dök upp under de omständigheterna.

Det var min semester. Eftersom jag inte får åka utomlands för mina läkare så gör jag såna här resor ibland. Nästa vecka blir det en helgkryssning till åland. Lördag och Söndag är enda gången jag har "ledigt" två dar irad. :D
Gammal man gör så gott han kan, dansar fan så illa.
oa51.3, ob51, POPboxen, miniDSP

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-12-10 13:45

hassez skrev:
Naqref skrev::)

Vilken insats du gjorde som dök upp under de omständigheterna.

Det var min semester. Eftersom jag inte får åka utomlands för mina läkare så gör jag såna här resor ibland. Nästa vecka blir det en helgkryssning till åland. Lördag och Söndag är enda gången jag har "ledigt" två dar irad. :D

Verkligen kul att ses! :)
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2012-12-10 16:00

Heder åt gubbsen på HiFi-Punkten som ställde upp med lokaler + schysta mackor + kaffe och annat. Samt givetvis åt dom faktistianer som höll i planering och lyssningar. Tack även till Naqref som stack till mig ett blad på hans nya absorbent/diffusor med beskrivande text + mätningar. Hade tänkt höra lite mer om den men då pockade Lennart J och Jonas på att vi skulle dra vidare.

Även jag tyckte Lill-Stig var en märkligt välljudande skapelse för att vara så liten. På HiFi-Punkten lät dom helt OK men alltför pluttigt när det spelades Avratz med Infected Mushrooms. I AVR 7000 (Stefans) vardagsrum med mindre rumsvolym och placering i främre hörn blev det mer acceptabelt och på annan mindre bastung musik jäkligt bra. Möjlig förklaring: På HiFi-Punkten var Lill-Stig placerade vid frontväggen och ca 1,5 m till sidoväggarna vilket borde gett mindre rumsstöd än med Stefans direkta hörnplacering. I vit blanklack och med sin diminutiva storlek och design borde dom tilltala många med mindre rum och som inte vill / kan ha stora, ”fula” lådor.

Användarvisningsbild
Revoxarn

Inläggav Revoxarn » 2012-12-10 17:35

Inga bilder? :cry:
Att blanda Whisky med Cola, är lika rätt som att köra grovsopor i en Maserati.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-12-10 17:43

Revoxarn skrev:Inga bilder? :cry:

Kollat på föregående sida? ;)

Användarvisningsbild
Audix

Inläggav Audix » 2012-12-10 18:24

Kul! Tack för fina bilder..

Hade jag inte varit upptagen hade jag gärna deltagit. Får sikta på nästa gång. :)

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-12-10 18:39

Bild

Ruskigt bra bild! 8O :)
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-12-10 21:07

Vee-Eight skrev:[img]bild[/img]

Ruskigt bra bild! 8O :)

Den största fördelen med den bilden är att man inte ser kalaskulan! :D

I övrig vill jag säga så som Råger Mååår när han tillfrågades om sina skådespelartalanger. Då svarade han att han var duktig på att höja det högra ögonbrynet. Och att han var duktig på att höja de vänstra. :D

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-12-10 22:14

Kalaskula eller ej, så fångar den mkt så iaf jag ser dig. Utan att bli sentimental. Mkt bra bild, kort sagt. :)
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
Revoxarn

Inläggav Revoxarn » 2012-12-11 08:46

OK, Jag missade sidan 5 Det var ju fina bilder Tackar. :D
Att blanda Whisky med Cola, är lika rätt som att köra grovsopor i en Maserati.

Användarvisningsbild
imac

Inläggav imac » 2012-12-12 11:04

O, jag missade träffen..

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2012-12-12 12:34

Det gäller att kolla här lite oftare. ;)

Användarvisningsbild
imac

Inläggav imac » 2012-12-12 22:58

En mapp till att ha koll på mao..

Föregående

Återgå till Generellt om hifi