Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
darkg skrev:Premiärartist F. Wadling sjunger sig emellertid rakt in i mina öppna öron med sin Jag är monstret idag... stillsam / gles musik har för all del alltid varit det bästa i den här akustiken. Jag har ett envist ringande, stimmande någonstans en bit upp i diskanten som tröttar mig. Det är rummet, inte högtalarna.
Det är ett skönt sound i alla fall. Jag driver med Spotify, Musical fidelity M1 dac, Holographic twentyfive & Roksan Caspian slutsteg.
Maccis skrev:Säger som SC:
-Tonkontroller är till för att användas.
Maccis skrev:Tjock heltäckande matta kan göra storverk.
Maccis skrev:ja varför inte.
Edit: Hur nära sidovägg/golv är de placerade?
Wictor skrev:KorkSniff skrev:darkg skrev:Fäääärdig!
Biiiiiiiilder!
Jaa bilder![]()
Undrar även om det finns planer för en ny serie med kloner nästa år? Har inte hängt med tidigare så vet ej hur det går till riktigt.
Mvh victor
avr7000 skrev:Men vi jobbar lite på en "trimmad" OA51 med nya element som kommer att få den att spela starkare med lägre dist och gå djupare i basavstämningen.
Glebster skrev:avr7000 skrev:Men vi jobbar lite på en "trimmad" OA51 med nya element som kommer att få den att spela starkare med lägre dist och gå djupare i basavstämningen.
Nu blev man ju såklart nyfiken (med risk för att låta tjatig)
Hur ser tidshorisonten ut?
Maccis skrev:Om man har tomma lådor, får man element och filter spec?
avr7000 skrev:Maccis skrev:Om man har tomma lådor, får man element och filter spec?
Diskanten kommer om det blir som vi tänkt helt special och kommer inte att gå att köpa ute på "byn"...
avr7000 skrev:Glebster skrev:avr7000 skrev:Men vi jobbar lite på en "trimmad" OA51 med nya element som kommer att få den att spela starkare med lägre dist och gå djupare i basavstämningen.
Nu blev man ju såklart nyfiken (med risk för att låta tjatig)
Hur ser tidshorisonten ut?
Jobbar på den, väntar just nu sedan ganska lång tid på delar till diskanter...
Lovar vis av andras erfarenheter/misstag ingenting m a p tidshorisont...
Maccis skrev:avr7000 skrev:Maccis skrev:Om man har tomma lådor, får man element och filter spec?
Diskanten kommer om det blir som vi tänkt helt special och kommer inte att gå att köpa ute på "byn"...
Kanske via Larsen?
Fjonkalicious skrev:Har det någonsin gjorts lådor i jakaranda? Eller är det från klonerna?
darkg skrev:Maccis skrev:ja varför inte [prova kringlor]
Jag fattar inte hur den är tänkt att sitta, bra bilder?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 0 gäster