Moderator: Redaktörer
» hf spdif ut från minidigi till dac » slutsteg
spdif » minidigi » minidsp
» lf analogt ut från minidsp till slutsteg
RogerGustavsson skrev:Är det inte ett krux att bara köra miniDSP i basen? Behandlingen där kommer väl att ge eftersläpning av basen jämfört med den del som går till övriga register? Hur gör man då för att få de två registren i "takt" med varandra?
RogerGustavsson skrev:Men fördröjningen kan väl bara göras i den digitala domänen, den som basen går igenom och den lär väl behöva någon tid för processningen? Om övriga registret inte ska genom DSP:n kan väl inte det fördröjas så att basen "kommer i kapp"?
lgs skrev:Sökte lite mer i miniDSP's forum och det verkar gå att lösa:
http://www.minidsp.com/forum/9-hardware ... aoutch2a4-
celef skrev:hur lång tid tar det att få hem en minidsp om man beställer idag?
lgs skrev:Min idé håller inte hela vägen känner jag.
Det som ställer till det är att jag kommer inte ha nån möjlighet att välja källa (saknar digital pre-out i receivern).
Dessutom kommer jag inte kunna justera volymen på nåt enkelt sätt.
lgs skrev:Min idé håller inte hela vägen känner jag.
Det som ställer till det är att jag kommer inte ha nån möjlighet att välja källa (saknar digital pre-out i receivern).
RogerGustavsson skrev:Nattlorden skrev:Är en 0 Hz-ton AC eller DC ?
DC enligt mig....
adzer skrev:lgs skrev:Min idé håller inte hela vägen känner jag.
Ja just volymkontrollen är det luriga. Inte helt lätt att få det att gå ihop.
Digitalt försteg är nog det enklaste iaf.
carpelux skrev:Du lär nog få vänta på din leverans, det är det kinesiska nyårsfirandet nu och då står allt still i Kina. Den 18:e börjar nog hjulen rulla där igen.
carpelux skrev:Du lär nog få vänta på din leverans, det är det kinesiska nyårsfirandet nu och då står allt still i Kina. Den 18:e börjar nog hjulen rulla där igen.
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 203 gäster