Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Naqref skrev:bomellberg skrev:Gruppköp schmuppköp!
Jag vill ha en potent StorStig!
(samt en snygg 4x12" lösning som frugan gillar)
Då vill du kanske istället ha en helt optimerad OA-51 som är anpassad för delning runt 80Hz?
bomellberg skrev:Naqref skrev:bomellberg skrev:Gruppköp schmuppköp!
Jag vill ha en potent StorStig!
(samt en snygg 4x12" lösning som frugan gillar)
Då vill du kanske istället ha en helt optimerad OA-51 som är anpassad för delning runt 80Hz?
Ja, det hade varit perfekt.
Meeh, sluta kopiera min designVee-Eight skrev:Hmm... en trevägare optimerad för 80Hz delning... hmmm
bomellberg skrev:Ja, det hade varit perfekt.
Jocke skrev:Har börjat fundera på att "hälla i" ett par sådana här i mina OA51...
http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/18w-4531g01.pdf
De kräver inte lika mycket lådvolym som 8Ώ-versionerna och simulerar som 8545 i basen i lika stora lådor... fast med högre känslighet!
Eldkarr skrev:Jocke skrev:Har börjat fundera på att "hälla i" ett par sådana här i mina OA51...
http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/18w-4531g01.pdf
De kräver inte lika mycket lådvolym som 8Ώ-versionerna och simulerar som 8545 i basen i lika stora lådor... fast med högre känslighet!
Har 3 st 18w-4531g01 och gick i tankarna att bygga ett par lådor plus center dela vid 80 Hz
Eldkarr skrev:Går är nog mer rättska bara hitta några bra diskanter, lådorna blir att bygga när jag är ledig i jul nu.
sen är väl tanken att dela aktivit med minidsp och samtidigt köpa en UMIK-1 och mäta lite med
avr7000 skrev:Tycker oxå att det är ett riktigt bra element!
avr7000 skrev:Det var 8 ohm jag körde men jag delade aktivt vid 100 Hz
bomellberg skrev:Sitter med köpknappen på två L26ROY på europe-audio för att förstärka baslösningen i min kommande möbel.
Är det något ni tycker att jag ska lägga till beställningen, för att förbereda för den kommande 80Hz-OA51-lösningen?![]()
/Bosse
Jocke skrev:bomellberg skrev:Sitter med köpknappen på två L26ROY på europe-audio för att förstärka baslösningen i min kommande möbel.
Är det något ni tycker att jag ska lägga till beställningen, för att förbereda för den kommande 80Hz-OA51-lösningen?![]()
/Bosse
Om du köper ett par 4531-G01 och ett par 7100 så slipper jag prova ut dem!
avr7000 skrev:Jag har testat 71000 och måste säga att jag inte gillade den i applikationen OA51 där man delar relativt lågt...
Den låter lite "rått"... när man spelar väldigt starkt.
Det verkar som man prioriterat högfrekvensegenskaprna.
Stefan
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster