Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Nu är jag kanske inne på rent kvasifysiologiska spår, men ändå...
Rumsdistorsion, finns det något som skulle kunna betraktas som varande sådant?
roggaro skrev:ja ljudet (vissa) kan ibland bli så högt så rummet inte räcker till å det blir falskt om vissa instrument... eller va det riktningen
+1Sanny_X skrev:celef skrev:Ja
+1 (Mike34 håller också med)
Sanny_X skrev:hmmmm![]()
börjar bli osäker..... tror inte 8st 12" räcker....
(vi provar lite till, Mike34 o ja)
roggaro skrev:e just när väglängden är lika eller inte lika med interiören och icke orto placering finns att tillgå som problemen upplevs som värst
Ragnwald skrev:Frågan är nog om det inte är vår hörsel som distar i ett tidigare skede?
Det handlar ju inte om bas allena.
Nattlorden skrev:På LTH fanns/finns(?) ett ljudhårt rum. Vitkaklat och frågan är om det inte är kubiskt också. Nu vet jag inte hur noga vi skall vara på definitionen av överstyrning, men att ställa in en musikanläggning där och försöka lyssna på den resulterar helt klart i 'overload'.
celef skrev:Nattlorden skrev:På LTH fanns/finns(?) ett ljudhårt rum. Vitkaklat och frågan är om det inte är kubiskt också. Nu vet jag inte hur noga vi skall vara på definitionen av överstyrning, men att ställa in en musikanläggning där och försöka lyssna på den resulterar helt klart i 'overload'.
Ja precis så, men även i katastrofrum går det att spela musik, men man måste vara noga med musiksignalen och ljudnivån
steveo1234 skrev:Men, kan ett rum överstyra vid högre frekvenser? Hurdå?
Användare som besöker denna kategori: Kalejdokom och 15 gäster