jag har under en längre tid roat mig med att hitta en beprövad, lämplig liten subwoofer konstruktion.
Jag tror jag hittat en, men jag har en fråga:
Då den totala volymen av lådan av olika skäl är stakt bekränsad så funderar jag lite varför "alla" envisas med att göra så tjocka skivor i sina byggen. Är det en hängslen+livrem+fallskärm mentalitet
Anledingen till frågan: skissar på att bygga att par BR subbar som skall även fungera som stativ till mina toppar, och jag vill därför inte att de är bredare än dem.
Det jag tittar på är BR konstuktion på 25 liter (ca) baserad på TangBand W8-740 avstämd till ca. 30Hz. Planen är en låda i limfog (furu) med yttermått om; Höjd 59 , bredd 21,6, djup 30 (cm), tänkte placera basen på sidan och porten framåt (dock krökt i lådan)
-18 mm tjocklek på topp och sidor (elementet kommer vara försänkt så det blir lite starkare på sidan där elementet är placerat då jag tänkter köra dubbel baffel halva höjden av lådan)
- 15 mm tjocklek på fram+bak stycke (18 cm bred + 1,8 + 1,8 = 21,6 )
Botten på lådan kommer dock vara grövre, 3,6 cm (18+18 mm)
- Ett stag på mitten höjdmässigt samt lite fyrkantstavar för att staga upp alla vinklar.
Hoppas inte det blev en allt för rörig beskrivning av hur jag tänkt mig lådan samt att ni kan upplysa mig vad jag riskerar med så pass tunna? väggar.
Mvh.
Ceder