Moderator: Redaktörer
H-e vad det lyser runt en del apparater, t o m de som är avslagna.
screen skrev:H-e vad det lyser runt en del apparater, t o m de som är avslagna.
Vänd dessa apparaters stickproppar i uttaget och se om det blir bättre!
celef skrev:Jag har flera faspennor men vet inte helller hur dessa ska användas till stereon, men faspennor kan luras något väldigt, det har jag iallafall råkat ut för
Objektivisten skrev:celef skrev:Jag har flera faspennor men vet inte helller hur dessa ska användas till stereon, men faspennor kan luras något väldigt, det har jag iallafall råkat ut för
Kanske säkrare metod att fasa ''by ear''.
Strmbrg skrev:Själv tycker jag mest att det blir jobbigt och stirrigt att hålla på att navelskåda ljudet på det där sättet.
Min rekommendation är att slappna av.
Strmbrg skrev:Själv tycker jag mest att det blir jobbigt och stirrigt att hålla på att navelskåda ljudet på det där sättet.
JanBanan skrev:Objektivisten skrev:celef skrev:Jag har flera faspennor men vet inte helller hur dessa ska användas till stereon, men faspennor kan luras något väldigt, det har jag iallafall råkat ut för
Kanske säkrare metod att fasa ''by ear''.
Fel. Öronen kan man inte lita på. Du måste gå vetenskapligt och metodiskt tillväga.
Objektivisten skrev:Nu är jag klar med fasen. Lite jobb men det var det värt. En klar färbättring...
Objektivisten skrev:Strmbrg skrev:Själv tycker jag mest att det blir jobbigt och stirrigt att hålla på att navelskåda ljudet på det där sättet.
Käften alkisjävel. Byt forum.
Laila skrev:Eller rentutav samma mänscha*, i ena "personlighetsklyvning" . . . typ ?
*Men dä tror ju inte ens jasjälver på** . . . typer.
**Tror nog mäst att dä ä Obben som ä litt småfuller å att Strömbergarn inte
ids å brysä növärre . . . typ...........
Objektivisten skrev:Strmbrg skrev:Själv tycker jag mest att det blir jobbigt och stirrigt att hålla på att navelskåda ljudet på det där sättet.
Käften alkisjävel. Byt forum.
Laila skrev:Lilla SG-gubben, när du mäter av dina apparajter mä faspenna så måste all
"interconnect " vara urkopplad, dvs. bara strömingen ska va i . . . typ.
Den polaritet på strömingen som ger svagast lyse är den som är att fördra*
även om jag sett att(om ingen annan?) iö inte verkar tycka att det "svagaste lyset" duger som en vattentät tumregel så har dä upplevelsemässigt funktionerat alldeles utmärkt för maj(då ja mestadels spelar/lyssnar på ena Strata som referens). . . . typer.![]()
*Vissa apparajter ger ingen större skillnad vid "proppvändande".
phon skrev:Faspenna? Vad är det för fel på en vanlig voltmeter?
Användare som besöker denna kategori: Kalejdokom och 15 gäster