Moderator: Redaktörer
bensnake skrev:Jag läste detta någonstans. Stämmer det och i sådana fall varför?
Max_Headroom skrev:Vad är det för inspelningskiva?
JB skrev:Varför inte bara spela in högtalarna med vanlig bastung musik på lämplig volym?
Sånna där inspelningsskivor känns bara som ett försöka att tjäna lätta pengar från audiofiler =P
bensnake skrev:Max_Headroom skrev:Vad är det för inspelningskiva?
En skiva med sinustoner och brus. Extremt lågfrekvent varvas med extremt högfrekvent och allt däremellan. Purist Audio Design har en dylik i sitt sortiment. Heter "System Enhancer" eller nåt...
Ragnwald skrev:Precis.
Jag har lyssnat på en 2000Hz sinus hela kvällen, underbart ren 0,001% dist.
Funderar nu på att höja till 7000Hz en stund.
Och kanske det kan luta åt en dubbelsinus, framåt småtimmarna.
Harryup skrev:Allt som används på fel sett är väl skadligt men poängen med inspelningsskivor är ju att man kan spela in något medans man kanske är på jobbet. Så skadan för en själv behöver kanske inte bli betydande?
Mvh/Harryup
phon skrev:Man kan tillverka speciella inspelningshögtalare som säljs och används tillsammans med inspelningsskivorna.
När allt är inspelat och klart kan man lagra undan dessa högtalare och skivan, och istället koncentrera sig på musiklyssning genom dom vanliga högtalarna.
Jag känner flera audiofiler som tycker om blodig biff.celef skrev:allt som den normala audiovärlden anser vara rätt och riktigt ska dissas av faktiskt.se, jämnt jämnt jämnt jämnt jämnt...
celef skrev:allt som den normala audiovärlden anser vara rätt och riktigt ska dissas av faktiskt.se, jämnt jämnt jämnt jämnt jämnt...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster