Hmmm......
Till er som tyckte att deras svar var bra måste jag ställa frågan:
På vilket sätt var svaret bra?
Jag tar det hela från början.

Man kan observera att QTC50 har en uppgiven frekvensgång på:
3Hz-50kHz +1/-3dB
M50 har: 3Hz-50kHz
+-1/-3dB
Ska det tolkas som att QTC50 är rakare än M50

Jag utgår ifrån att de har skrivit fel!
(M50 är mätmikrofonen för den som undrar)
Eftersom specifikationerna är, åtminstone om man tar det lite grovt

, påminnande om varandra

, så tyckte jag att det kunde vara intressant att få veta vad som egentligen skiljer mikrofonerna åt.
Så då frågade jag alltså så här:
What are the differences between your measurement microphones and your QTC-series microphones?
Och fick då det här svaret:
The measurement microphones have different standards and specs they have to comply with, and go through different tests.
Jag förstår att man måste ställa höga krav på en mätmikrofon, men specifikationerna
(specs) är ju identiska
Det kan ju naturligtvis vara roligt att rita en spikrak frekvenskurva på QTC-50 också, men det är ännu roligare om den överensstämmer med verkligheten
Så jag förstår inte vad det var för fel på min fråga. Är inte vitsen med
specifikationer att visa vad en grej har för prestanda, vad är annars meningen, att göra reklam?
Hans svar var ju bara att de har
olika specifikationer men inte på vilket sätt de är olika, det går ju inte att se några enorma skillnader i de
angivna specifikationerna precis
Så på vilket sätt var svaret bra?
Jag skulle tro att det är som
Svante sa:
Jag tycker att det låter som att de lovar att hålla vad de lovar

med mätmikrofonen, men inte med den andra. Gissningsvis.
Vilket ju mer eller mindre är det ni andra också säger även om ni använder andra ord.
Det vill säga, de ljuger

om specarna för QTC-50, men det kan dom ju inte svara i ett e-mail.
-Jaaaa alltså, vi ljög faktiskt, QTC-50 är inte så rak som det verkar, vi bara skojade, vi tänkte det skulle se roligare ut på bilden om kurvorna var likadana, mer symmetriskt liksom. :wink:
PS.
Jag kan tillägga att jag frågade en annan sak också, jag tyckte inte svaret jag fick på den frågan var något vidare heller.
Jag frågade:
At the Golden Age Music website here in Sweden, I saw a microphone called QTC50. But when I look at your website, I cant find any microphone with that name. So I wonder what the difference is between the QTC40 and the QTC50?
Och fick som svar:
This is a new model. We are working on re-designing and updating our website, so it will appear there shortly. I apologize for the inconvenience.
Jaha, är det en ny modell, det förstod jag inte.

Men det var inte det jag frågade. Jag frågade vad
skillnaden mellan dom är.
Således var detta svar i samma stil som svaret på min andra fråga.
Man kunde ju visserligen gissa att QTC-50 "går upp" till 50kHz i stället för 40kHz, vilket ju visade sig vara fallet, men det hade ju inte varit så svårt att skriva det i svaret.
Vh