Moderator: Redaktörer
Jag håller med om att det vore tråkigt om folk kände sig uteslutna av ekonomiska skäl. Men det är därför jag la in förslaget om att någon annan bättre lämpad kan föreslå ställe där inte kvalité på mat och dryck är fokus...PerStromgren skrev:Jag tänkte komma in från vischan och är intresserad av att träffa så många som möjligt! Intresserad av mat är jag, och jag har medlen, men jag tycker att det vore synd att skrämma bort en massa trevligt folk som lever med en budget.
Vi har haft några faktiskt träffar där, de har bra dryck, men sidådär mat och de har absolut inte möjlighet att ordna för 30-50 personer.Vovven skrev:Tips,
Träffas på Bishop Arms på Vasavägen.
http://www.bishopsarms.com/Stockholm___Vasagatan/Presentation
Mitt emellan WTC och Nordic Light Hotel
PerStromgren skrev:Har ni provat att bara träffas för öl eller ett glas vin någonstans, så kan alla äta något innan, kanske i mindre kotterier?
tvett skrev:Tyvärr kan jag inte delta, men hade gärna gjort det.
Trist om det gnälldes på 109kr-burgare när man är träffas appråpå nåt så "budget" som hifi. Men det är en bit till 1090kr....
Alexi skrev:Jag håller med om att det vore tråkigt om folk kände sig uteslutna av ekonomiska skäl. Men det är därför jag la in förslaget om att någon annan bättre lämpad kan föreslå ställe där inte kvalité på mat och dryck är fokus...PerStromgren skrev:Jag tänkte komma in från vischan och är intresserad av att träffa så många som möjligt! Intresserad av mat är jag, och jag har medlen, men jag tycker att det vore synd att skrämma bort en massa trevligt folk som lever med en budget.
Sist jag ordnade mässmiddag så klagades det på att Burgaren med pommes för 109kr var dyrt och även öl å vin var för dyrt tyckte många, så jag har insett att den typen av budgetalternativ är inte jag lämpad att arrangera.
Alexi skrev:Hifimiddagar brukar alltid vara väldigt trevliga att delta på, men "pain in the a.." att arrangera.
I år verkar det bli största mässan i Sverige någonsin! Så då vore det väll skam om vi inte fick till någon träff.
Jag är ju väldigt förtjust i mat och dryck av högsta kvalisort, vilket kostar en del... Jag ordnar gärna något, men då får ni räkna med att notan slutar uppåt tusenlappen för mat och dryck per person, men med en kulinarisk upplevelse för livet.
Nå vilka är intresserade av detta, alternativt intresserade av att ordna ett budgetalternativ?
Alexi skrev:Hifimiddagar brukar alltid vara väldigt trevliga att delta på, men "pain in the a.." att arrangera.
I år verkar det bli största mässan i Sverige någonsin! Så då vore det väll skam om vi inte fick till någon träff.
Jag är ju väldigt förtjust i mat och dryck av högsta kvalisort, vilket kostar en del... Jag ordnar gärna något, men då får ni räkna med att notan slutar uppåt tusenlappen för mat och dryck per person, men med en kulinarisk upplevelse för livet.
Nå vilka är intresserade av detta, alternativt intresserade av att ordna ett budgetalternativ?
PerStromgren skrev:Har ni provat att bara träffas för öl eller ett glas vin någonstans, så kan alla äta något innan, kanske i mindre kotterier?
bensnake skrev:-Palle- skrev:Cunt me in!
Freudiansk felskrivning?
Alexi skrev:Magnus, jag håller i administrationen av listan/listorna så får vi se hur många det blir. Mitt alternativ är begränsat till max 30.
Jag gör en anmälningslista än så länge, trevligast är väll om vi alla möts på samma ställe, så får vi se hur många vi blir och om vi kan komma överens meny och plats.
Mitt motiv med att starta denna tråd var framförallt att få igång diskussionen, men gärna själv slippa ordna, nu är bollen i rullning och det är det viktigaste.
Mitt förslag om vi väljer det innebär att vi sitter i ett privat rum. Vad slutnotan slutar på per person beror helt på vad man väljer att äta och dricka. Varmrätter kostar från 200kr och uppåt. Fast trerätters meny kostar 495kr. Så man behöver inte spendera en tusenlapp...
1. Alexi
2. PerStromgren
3. MagnusÖstberg
4. Bakerman22
5. Norman
6. Nicke
7. Blixten_no1
8. hifikg
9. Eksund
10. -Palle-
Edit: listan uppdateras i översta inlägget.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster