Moderator: Redaktörer
celef skrev:Visst är det didrik
Men att spela upp ljudet i mono på en hörnplacerad högtalare är det verkligen hifi?
RogerGustavsson skrev:Finns även en artikel om Didrik i vårt arkiv, http://user.faktiskt.io/RogerGustavsson ... degeer.pdf
joakimfors skrev:Verkar vara lite speciella filurer som bygger mikrofoner. I alla fall om man ska dra några slutsatser från dokumentären om Didriks inte fullt lika extrema kollega, Martin Kantola, från andra sidan sjön.
DQ-20 skrev:joakimfors skrev:Verkar vara lite speciella filurer som bygger mikrofoner. I alla fall om man ska dra några slutsatser från dokumentären om Didriks inte fullt lika extrema kollega, Martin Kantola, från andra sidan sjön.
Jag tycker det är dags för Didrik att klippa sig. Han kan fastna i svarven. Överväger att starta en Facebook-grupp för saken.
/DQ-20
dimitri skrev:DQ-20 skrev:joakimfors skrev:Verkar vara lite speciella filurer som bygger mikrofoner. I alla fall om man ska dra några slutsatser från dokumentären om Didriks inte fullt lika extrema kollega, Martin Kantola, från andra sidan sjön.
Jag tycker det är dags för Didrik att klippa sig. Han kan fastna i svarven. Överväger att starta en Facebook-grupp för saken.
/DQ-20
bra idé om det inte vore för att Didrik inte håller sig med en dator eller annat digitalt
PerStromgren skrev:celef skrev:Visst är det didrik
Men att spela upp ljudet i mono på en hörnplacerad högtalare är det verkligen hifi?
Motfråga: blir det hifi för att man använder två högtalare som man håller i handen?
celef skrev:nu har jag provat att lyssna på mono (med monoknappen intryckt på en nad 3020) och med en högtalare instoppad i ett rumshörn, jag kan inte säga att det lät riktigt rätt! dämpade jag hörnet kanske för mycket? jag hade ju inga mexifiltar att så jag tog akustikskummet jag hade! vad bör man tänka på för att få till det bra?
Jocke skrev:celef skrev:nu har jag provat att lyssna på mono (med monoknappen intryckt på en nad 3020) och med en högtalare instoppad i ett rumshörn, jag kan inte säga att det lät riktigt rätt! dämpade jag hörnet kanske för mycket? jag hade ju inga mexifiltar att så jag tog akustikskummet jag hade! vad bör man tänka på för att få till det bra?
Var inte den där Didrik döv på ena örat?
celef skrev:Jocke skrev:celef skrev:nu har jag provat att lyssna på mono (med monoknappen intryckt på en nad 3020) och med en högtalare instoppad i ett rumshörn, jag kan inte säga att det lät riktigt rätt! dämpade jag hörnet kanske för mycket? jag hade ju inga mexifiltar att så jag tog akustikskummet jag hade! vad bör man tänka på för att få till det bra?
Var inte den där Didrik döv på ena örat?
jag har ingen aning
Användare som besöker denna kategori: TommyW och 30 gäster