mx skrev:Det går enkelt att verifiera att du har fel genom att fråga valfri högstadielärare
i fysik.
Haha bästa på länge
Moderator: Redaktörer
mx skrev:Det går enkelt att verifiera att du har fel genom att fråga valfri högstadielärare
i fysik.
tvett skrev:Richard, du visade att du har fel direkt när du började tjata om upplevd tonhöjd.
mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag har 4 par B&W, ingen av dem har, eller skall ha spikes.
Spänn fast dem nu och riv loss ett ackord!
Richard skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag har 4 par B&W, ingen av dem har, eller skall ha spikes.
Ja, tryck ned dem i parketten bara !!!!![]()
![]()
![]()
![]()
mx skrev:Det bästa vore ju tre spikar om din teori stämmer Richard. Kör du med fyra?
MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag har 4 par B&W, ingen av dem har, eller skall ha spikes.
![]()
![]()
![]()
Måste jag köpa parket också![]()
MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag har 4 par B&W, ingen av dem har, eller skall ha spikes.
![]()
![]()
![]()
Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag har 4 par B&W, ingen av dem har, eller skall ha spikes.
![]()
![]()
![]()
Ja, se bara till att du har en stabil betongsula under den.... Men ett köp av en riktig ekparkett är ett måste, för att få den rätta TAJMINGEN i basslingorna...![]()
![]()
mx skrev:Eller föredrar du fyra stycken just för att B&W skriver att det är fyra som är
ett bra antal?
Richard skrev:mx skrev:Eller föredrar du fyra stycken just för att B&W skriver att det är fyra som är
ett bra antal?
Jag har varit med om en demonstration där ett stativ med tre spikar lät sämre än ett med fyra. Kanske berodde skillnaden på stativet i sin helhet, inte bara spikarna.
Om nu 4 spikar låter bättre än tre, vore det kanske bättre med 5 spikar, eller kanske 6 ? Kanske en hel spikmatta skulle vara det bästa ? Skämt åsido, det viktigaste är att högtalaren står stabilt.
Rydberg skrev:Harryup skrev:Rydberg skrev:Harryup skrev:Så nej tack till tumregler, mjukfötter är inte alltid bäst om man vågar lita på sina egna öron.
mvh/Harryup
Du menar: "Mjukfötter upplevs inte alltid bäst" förmodar jag. Att mjukfötter är bäst ur ett återgivningsperspektiv är väl de flesta överens om?
Finns ingen anledning att vara överrens om det, i synnerhet om man inte testar alternativen.
mvh/Harryup
Nä vissa tror ju jorden är platt också men om man nu ser på det ur ett lite mer vetenskapligt perspektiv så torde få tycka att adderade resonanser, som spikar ju ger, skulle vara "rätt" ur ett återgivningsperspektiv. Det är ju bara strunt
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 13 gäster