Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Mitt tips är att inte göra det, utan vänta till imorgon kväll.
bakerman22 skrev:"It is a lot of guys following this on all the swedish hifi-forums.
Please respond when you find the time.
Tommy"
Fy fan vilken knackig gammal skolengelska.
bakerman22 skrev:Inte en aning. Jag tycker dock inte att det har någon betydelse.
Om han hade fullt upp skulle det vara bättre att han skrev det, och att han skulle återkomma så fort han hade tid.
Inte lova att återkomma "tonight" två dagar i rad...
bakerman22 skrev:Nä. Jag har inte skickat något mer.
Tycker bara att det är så förbannat irriterande med folk som kommer med tomma löften.
Om du inte kan hålla något ska du inte säja det.
Jag kör ju eget i byggbranchen och har nya kunder hela tiden.
För mej är det skitviktigt att inte lova något jag inte kan hålla.
Han kunde ha skrivit att det var fullt upp och att han svarar när han har tid, men att det kanske skulle ta en vecka.
Så är det bara.
Tomma löften skapar inga bra känslor runt någon företagare, oavsett vem det är.
DQ-20 skrev:bakerman22 skrev:Nä. Jag har inte skickat något mer.
Tycker bara att det är så förbannat irriterande med folk som kommer med tomma löften.
Om du inte kan hålla något ska du inte säja det.
Jag kör ju eget i byggbranchen och har nya kunder hela tiden.
För mej är det skitviktigt att inte lova något jag inte kan hålla.
Han kunde ha skrivit att det var fullt upp och att han svarar när han har tid, men att det kanske skulle ta en vecka.
Så är det bara.
Tomma löften skapar inga bra känslor runt någon företagare, oavsett vem det är.
Du verkar ganska unik i hantverkarbranschen.![]()
bakerman22 skrev:Folk har inga problem med att vänta om man bara meddelar det.
Däremot blir folk skittjuriga om man inte håller sitt löfte, och inte ens hör av sej.
Precis som jag blir...
DQ-20 skrev:bakerman22 skrev:Folk har inga problem med att vänta om man bara meddelar det.
Däremot blir folk skittjuriga om man inte håller sitt löfte, och inte ens hör av sej.
Precis som jag blir...
Så tror jag också. Det är mest ovissheten som folk går igång på. Det gäller att styra förväntningarna.
/DQ-20
steveo1234 skrev:Bakerman: Fan va synd att du inte bor närmare Helsingborg. Jag skulle behöva en sådan hantverkare. Alla jag har varit i kontakt med har varit överusla.
celef skrev:jag måste få fråga, vad kostar det att fixa ett standardbadrum med standardkakel?Om folk ska slänga in en satans massa pengar i ett badrum så ska dom känna sej trygga med gubbarna som är där.
bakerman22 skrev:steveo1234 skrev:Bakerman: Fan va synd att du inte bor närmare Helsingborg. Jag skulle behöva en sådan hantverkare. Alla jag har varit i kontakt med har varit överusla.
Då jag jobbar främst med badrum så är det oftast jag som får den första kontakten med kunden.
Jag rekommenderar då snickare, rörmokare och elektriker om dom inte har själva.
Iom att jag rekommenderar yrkesgubbar så faller det tillbaks på mej om dom inte sköter jobbet, så jag ställer samma krav på dom som mina egna, annars rekommenderar jag dom inte längre.
Det vet dom om..
Om folk ska slänga in en satans massa pengar i ett badrum så ska dom känna sej trygga med gubbarna som är där.
Jag kräver det själv om jag tar hjälp.
Så ja. Jag skulle kunna rekommendera gubbar från alla yrkesgrupper som håller vad dom lovar.
bakerman22 skrev:celef skrev:jag måste få fråga, vad kostar det att fixa ett standardbadrum med standardkakel?Om folk ska slänga in en satans massa pengar i ett badrum så ska dom känna sej trygga med gubbarna som är där.
Här i Motala brukar ett badrum på runt sex kvadrat helt färdigt med standardkakel, standardklinker, standardblandare och standardinredning kosta mellan 100 och 150 tusen från rivning till man kan duscha. Efter rotavdrag.
Sen kan man ju köpa en badrumsmöbel för 5000 eller för 50.000...
Men "medelstandard" bör man i alla fall inte räkna under 100k för ett badrum med runt sex kvadrat golvyta.
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 17 gäster