Mayro skrev:Mayro skrev:En ideell förening med en högtalartillverkare som högsta hönset under en hel massa år räcker som utförligt svar oasett om vad han än påstår om sina förlustaffärer
Jorma. Du känner ju högtalartilverkare som vet allt om kostnader att bygga typ en tvåvägare som ino pi60. Så att få fram en summa för ett dyligt bygge o se hurvida det endast är en hobby som går i förlust torde vara rätt enkelt väl...

dom går loss på 27000kr med lite snyggt trä på.
I "sportversionen" pi60s får man slänga upp 46500pengar..
Jorma besvarade detta och jag insåg direkt HUR det kunde uppfattas. Samt skrev också direkt jag skämdes. Vilket torde tala om för alla som vill förstå att meningen inte var att skada eller annat. Då hade jag ju INTE skrivit att jag skämdes..
Sedan kommer Iö med sin vanliga misskredstil in med följande inlägg angående detta..
Även här tycker jag Jorma agerar snyggt när han, trots ett solklart upplägg avsett att så ont blod,
Och kallar det för "solklart upplägg".
Ja, det är rätt solklart vem du vill misskreditera när du skriver:
"...en tvåvägare som ino pi60. Så att få fram en summa för ett dyligt bygge o se hurvida det endast är en hobby som går i förlust torde vara rätt enkelt väl...

dom går loss på 27000kr med lite snyggt trä på.
I "sportversionen" pi60s får man slänga upp 46500pengar.."
Det lär inte vara många som tvivlar om vem du siktar in dig mot.
Mayro skrev:Iö. Du kan inte ens läsa där folk säger själva att det "blev fel" tydligen. Samt att underteknad själv skriver att Jorma var hedervärd i sitt svar..Men märk en sak. Sätter man ihop dina misskred på tråden om dyslexi osv så ser man ifrån dig ett tydligt mönster. Och du går inte ifrån det här heller..
Du väljer som vanligt ut enbart "sådant" som gagnar DIN "sak"
Du visar igen hur du arbetar.. tar ut delar som tyder på en sak. FAST det står utförligt att så INTE var fallet...och FAST man själv ser och markerar man skäms...
bedrövligt.. Som vanligt..
Ber om ursäkt Mayro, jag kanske inte lde tillräcklig vikt vid inlägget där du skrev att du skämdes.
Kan konstatera att ditt upplägg så tydligt avsett att misskreditera mig står kvar fortfarande dock. Menar du nu att det
inte var avsett att misskreditera? Vad var avsikten då?
Allvarligt talat Mayro, är det inte dags att lägga ned vendettan du driver mot mig?
Den är helt omotiverad. Jag har inte gjort dig något ont. Tvärtom har jag gjort mitt yttersta för att vi skall komma på god fot med varandra. Jag har välkomnat dig i mitt hem (och du är välkommen igen), och jag har därefter upprepade gånger givit dig mitt telefonnummer (jag har inte ditt, vet inte ens vad du heter i efternamn och et inte ens om du skulle bli arg om jag ringde) och jag har sagt att du får ringa mig när du vill, så reder vi upp eventuella missförstånd.
Jag vet inte hur många händer jag sträckt ut, och det jag fått till svar är att jag skall tvingas ned på knä, att jag är "bluff" och jag har fått läsa hot om att du skall hänga ut mig på alla diskussionsforum (som du skickat PM till folk om också). Vem gör sådant mot andra???
Jag har inte sovit ordentligt på veckor. Kan det inte vara nog snart?
Om jag har gjort dig något ont (jag vet i så fall inte vad det skulle vara) så berätta. Du kan väl inte vara sur för att jag skrev ett inlägg där jag förmedlade att jag tycker att man skall göra sitt bästa när man författar inlägg? Varken du eller någon annan nämndes i det inlägget. Det var allmänt hållet.
Så igen - pease brother! Låt oss inte bråka.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).