adzer skrev:DVD-ai skrev:haha, ne dom är väll som alla andra "support" man ringer, dom är på nivån: "koppla in strömmen" eller "tryck på Vol+ för att höja volymen"
typ...
man får maila dom i stället, då hamnar sådanna knepiga frågor hos rätt instanser

Hehe kan man lungt säga.
Jag mailade faktiskt, men det var inte bättre där.
De sa bara att 0dB volym var väldigt högt och att jag borde sänka ^^
Mehhh, vilket jävla svar... ?!
fan vet dom vad du har för storlek på rum och prylar m.m. och dom borde inte bry sig om sådant utan i stället försöka tillmötesgå dina frågor
jag har faktiskt inte varit över -10dB en enda gång sedan jag flyttade och inte ens nu med i32s har jag varit över -10dB
Snacka om att dom har det lätt asså... jag vet inte vad som har hänt, har jag gått och blivit en mes-spelare ?!
Ja vette fan... men jag är nöjd ändå och är för jävla glad över att jag inte har någon disst alls !!!!
Så jag är inte nära att klippa något, tror knappt jag tänt fler än ett par-fyra dioder på steget till topparna ens någon gång
Och just nu så funderar jag på hur jag ska göra för att rationalisera bort min Marantz reciver, jag ska testa mer med Oppo103 som en ALLT MASKIN!
så får vi se, då slipper jag kanske eventuella problem med att den slår ifrån, som ändå aldrig skulle drabba mig eftersom jag tittar på film i -15 till -10dB på skalan som max
Edit: förövrigt så har även en kompis till mig haft problem med att hans ljudkort slog ifrån med draktränaren i just samma sekvens !
Jag tycker att det är JÄVLIGT DÅLIGT av dom som mixat filmen att inte köra en analys av filmen och ta bort liknande skräp...
Eller att dom inte helt skära bort allt under typ 3-4Hz, vem fan vill ha något där under ( Nej Komorok... lugna ner dig nu!

)
Och det ställer ju bara till det för att man närmar sig gränsen för när man kanske vill koppla in ett DC skydd.