Moderator: Redaktörer
mx skrev:Jag drömde ju en gång att det bara var en person som låg bakom alla inlägg
förutom mina på forumet. Kanske är det så.
Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Admin: vem har fuskat, och hur ? ( om det fuskats ).
Alla som vill förändra en omröstning vet hur, fler behöver inte veta.
Vem är admin på detta forum just nu, är det IÖ ?
Vee-Eight skrev:Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Admin: vem har fuskat, och hur ? ( om det fuskats ).
Vem är admin på detta forum just nu, är det IÖ ?
Det går att fuska i omröstningar, och jag håller med MÖ att det är dumt att utbilda fler hur man gör.
Att anklaga Richard för fusket är däremot naivt även om det skulle kunna ligga i hans intresse. Vi stannar vid ATT det fuskats. Vidare slutsatser i ämnet är rena spekulationer.
mx skrev:Jag drömde ju en gång att det bara var en person som låg bakom alla inlägg
Richard skrev:Har det verkligen fuskats, då ? Hur kan du veta det ?
Richard skrev:mx skrev:Jag drömde ju en gång att det bara var en person som låg bakom alla inlägg
Tror jag inte.
Det är däremot många som har ekonomiska intressen och sitter i knät på varandra. En del är tom anställda i samma företag som säljer hifitillbehör och högtalare, men det visste du ju redan.
Max_Headroom skrev:Richard skrev:Har det verkligen fuskats, då ? Hur kan du veta det ?
Vee-Eight har adminstratörsrättigheter och kan antagligen kolla vem som har röstat vad och när och från vilken IP-adress.
Richard skrev:Max_Headroom skrev:Richard skrev:Har det verkligen fuskats, då ? Hur kan du veta det ?
Vee-Eight har adminstratörsrättigheter och kan antagligen kolla vem som har röstat vad och när och från vilken IP-adress.
Varför kollar han inte upp det, då ?
Richard skrev:Det där är väl knappast sant, Naqref ?
tvett skrev:Och konspirationen fortsätter...
Richard skrev:tvett skrev:Och konspirationen fortsätter...
Ja, det verkar som att det mest troligt ALDRIG ägt rum något fusk överhuvudtaget. Åtminstone får man utgå från det, eftersom inga av forumets ägare vill ta reda på det ( fastän de kan ) .
Ja, det verkar som att det mest troligt ALDRIG ägt rum något fusk överhuvudtaget. Åtminstone får man utgå från det, eftersom inga av forumets ägare vill ta reda på det ( fastän de kan ) .
Svarsalternativet " spikes låter bäst" har fått 6 röster fler än i morse. Är det också fusk ?
Svante skrev:Den här frågan är ju ur ett tekniskt perspektiv bara halv, liksom. Om man antar att det finns en hörbar skillnad i en viss uppställning så är det inte helt osannolikt att det är strålning från golvet som ger skillnaden.
Följdfrågan blir då: Vilket golv tycker du låter bäst? Ekparkett? Betong? Furugolv? Och vilken struktur är bäst? 220 mm furubjälkar? Platta? Stampat jordgolv?
Detta är förstås en stor fråga, och den reder man inte ut med en omröstning, men att den finns kan förklara att olika människor har så olika erfarenheter av spikarna. Från en del golv strålar det helt enkelt inte så mycket, från andra strålar det mer. Och strålar det mer kan strålningen dessutom ha väldigt olika egenskaper där några är trevligare än andra.
Givet är dock att det är mycket svårt för högtalarkonstruktören att inkludera golvavstrålning i konstruktionen, just eftersom golv är så olika. Ställer man högtalaren på spikar tar man alltså på sig ett ansvar av samma slag som högtalarkonstruktörens, även om skillnaderna är mindre än i själva högtalarkonstruktionen.
Richard skrev:Har spikes någon inverkan på massaförhållandet membranvikt/ lådvikt ?
Richard skrev:IngOehman skrev:Röstningen är avbruten då den har saboterats.
Innan detta skedde stod alternativ 1 för en bråkdel av rösterna. Sedan
kom i snabb takt över 50 röster, och strax därefter så lade Richard ett
inlägg där han konstaterade att alternativ 1 föredrogs av majoriteten...
Strax dessförinnan hade alltså alternativ 1 mindre än 20% av rösterna.
Sedan blev det på kort tid:
Ja, jag upplever musiken som bättre med spikes under mina högtalare 56% [ 56 ]
Nej, jag upplever inte musiken som bättre med spikes under högtalarna, tvärtom 20% [ 20 ]
Nej, jag upplever inga skillnader alls mellan olika högtalarfötter 2% [ 2 ]
Nej, jag upplever inga betydelsefulla skillnader mellan olika högtalarfötter 5% [ 5 ]
Jag har aldrig undersökt saken på något sätt alls 17% [ 17 ]
- - -
I en annan tråd påstår Richard att de flesta upplever musiken som
bättre med spikes under sina högtalare.
Tänkte bara undersöka om det påståendet stämmer.
Vh, iö
Det där är dumheter och förtal. Har någon fuskat så bör det kollas upp, omedelbart. Du påstår mellan raderna att det är jag som fuskat- det är det inte.
Richard skrev:adzer skrev:Man kan ibland undra hur många konton specifika individer på detta forum faktiskt har.
Att IÖ har flera stycken är väl allmänt känt.
MagnusÖstberg skrev:Richard skrev:Admin: vem har fuskat, och hur ? ( om det fuskats ).
Användare som besöker denna kategori: ajna, Kalejdokom, smile och 13 gäster