En rätt så anonym butik med egen idé och ett rejält avståndsstagande från den vanliga HiFi kommersen med allt vad det kan innebära.
En del småsaker som att man ska ha diabas under elektroniken osv kom in med tills jag fått det demonstrerat så säger jag varken från eller till.
Hade även ett par nya svenska högtalare i butiken: Melos från Elektroakustik.
Butikens idé är att man är intresserad av musikåtergivare istället för ljudåtergivare. Tonkurva är alltså underordnat känslan som musik ska förmedla. Realism och dylika saker tar man avstånd från eftersom det inte finns en realistisk inspelning, allt är ju förvanskat mer eller mindre. Dock vill man att det "musikaliska budskapet" ska komma fram. När anläggningen väl har det kan man bekymmra sig om eventuella personliga preferenser när det gäller värme, klang osv.
Kanske inte resonemang helt i linje med mina egna men som sagt en trevlig butik där det är musik istället för teknik som är på dagordningen.
edit: kan tillägga att jag bara varit där en gång än och det blev bara prat den gången. jag var dock gladeligen välkommen tillbaka för lyssning så länge jag lovade prata om musik
Produkterna som finnes är Acoustic Energy, Cyrus, Arcam, Cambridge, Sherwood, Micromedia och några till som jag glömt av.
edit: hmm verkar ha blandat ihop Tonläget och Radiolagret.. vet inte varför man jag fick för mig att butiken hette Tonlagret istället för Radiolagret.
Så för att klargöra Radiolagret ska det vara inget annat.