Tusen tack för alla vänliga ord.
Tack!!!
Det är en ren glädje för mig att träffas och jag blir uppriktigt rörd av all vänlighet från er alla.
Tyvärr räckte tiden inte till för mig att ägna mig mer åt var och en av er.
Men det får bli nya tillfällen.
@Laila. Jag ska skaffa en sån där testskiva, ge skatingen ett litet nyp till. Avlastningen av tonarmskabeln ska jag testa.
@tobm Ja, ha med Nottingham på listan. Hör bara av dig om du vill ha mer input. Jag hann med att lyssna på två andra Nottinghamspelare i samband med demo. Kan ske kan bidra med nåt matnyttigt?
Reservera en Mörch tonarm i budgeten om Nottinghem blir aktuellt. Jag tror att det är match made in heaven.
paa´s Dizzy Gillespie skiva var en riktig rökare. Jädrar va bra den lät!
Jag tror att du kommer att spela bort det där knäppet snart, men det var bra att den nästan är borta nu. Spännande musik du hade med dig!
@Alexi. Lova mig att du inte säljer din vinyl. Lova! Jag skulle känna mig hedrad att vara delaktig i den mån du vill ha ett bollplank, dvs ifall det är nåt jag kan bidra med i detta ämne.
Just det du beskriver är precis det jag själv upplever när jag spelar Lp, att man bara försvinner in i musiken och bara njuter. Så rätt!
Vi kör ett vinylbattle självklart!
@Komorok.
Just Kraftwerk produktion är ett utmärkt exempel på när vinylen är vida överlägsen som musikförmedlare kontra CD.
Men det finns väldigt många fler i mer eller mindre utsträckning, tycker jag.
Bowies -70tals produktion är i mitt tycke närmast undermålig på CD och behöver spelas upp på vinyl. Led Zeppelin ett annat slående exempel, hann vi inte med igår, det var synd.
@Dartman
Jag kan bara hålla med, det är en förmån.
10cc liven är jäkligt bra, den måste jag köpa när jag ser den.
@Bill50X
Vilken jättebra ide av dig att ta med din LP12.
Den låter hur bra som helst. Extra spännande för mig att få höra den i min anläggning.
Vi får ta ytterligare lyssning och då med dessa Linn komponenter. De är säkert som hand i handske ihop med LP12.
Glöggen får jag till jul av en patient på kliniken så jag har inte receptet, jag gissar att det är hemligt.
Än en gång. Allt det bästa till er alla.
Kram
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2