Moderator: Redaktörer
If your smartphone or tablet supports the aptX audio enhancement CODEC (see our frequently updated list on the right), we've got an even more amazing treat in store! aptX, which is featured on a growing number of mobile devices as well as MacBooks and Apple desktop computers, allows audio to be broadcast wirelessly in significantly higher quality than over standard Bluetooth. You'll instantly notice more extensive dynamic range, deeper bass and crystal-clear top end.
Om man behöver köra 25km i timmen, vilket är att föredra för att klara det, tunnelbanetåg eller fjärrtåg?Ragnwald skrev:WiFi är att föredraga, mycket snabbare flöde.
Beakungen skrev:Blåtand kan låta bra men oftast gör det inte det.
Oftast får man en ganska fnisslig diskant.
När jag strömmar musik via BT till min Pioneer BCS-FS505 så låter det illa bland de övre oktaverna. Vet inte varför.
LEXrasta skrev:Fan jag måste då ha riktigt dålig hifihörsel..
jaja huvudsaken är att jag tycker det låter bra och att musiken kommer ut ur högtalarna...
/Danne
Men är det inte lika dumt att bedömma det utifrån ett så litet underlag?NiklasF skrev:Har testat en variant ifrån Belkin och det låter verkligen inget trevligt, så det är lite skoj att se kommentarerna ang att är det digitalt så är det bra annars så blir det inget ljud alls.
Ljudskillnaderna tar vem som helst även utan större intresse för detta med hifi.
MagnusÖstberg skrev:Men är det inte lika dumt att bedömma det utifrån ett så litet underlag?NiklasF skrev:Har testat en variant ifrån Belkin och det låter verkligen inget trevligt, så det är lite skoj att se kommentarerna ang att är det digitalt så är det bra annars så blir det inget ljud alls.
Ljudskillnaderna tar vem som helst även utan större intresse för detta med hifi.
Det är inte så att du körde analogt-digitalt-överföring-digitalt-analogt?
Bryter man inte den digitala kedjan och har prylar med stabil överföring så är det inte sämre än spottan iallafall.
MagnusÖstberg skrev:Vi gjorde inläggen i princip samtidigt
NiklasF skrev:Har testat en variant ifrån Belkin och det låter verkligen inget trevligt, så det är lite skoj att se kommentarerna ang att är det digitalt så är det bra annars så blir det inget ljud alls.
NiklasF skrev:MagnusÖstberg skrev:Vi gjorde inläggen i princip samtidigt
1min, men jag har hört något om att gamla gubbar skriver långsamt så du är förlåten
jannemannen skrev:Bluetooth låter inte alls ! Bluetooth är en överföringsteknik.
Det är helt digitalt. Det blir inga förluster..
Mvh/Janne
Detaljeratljud skrev:Såvitt jag förstått så ställer det väl krav på vilken överföringsprofil som används. T.ex. A2DP ihop med AptX losless skall inte innebära någon förlustpåverkan. Själv har jag endast använt bluetooth ihop med komprimerat icke förlustfritt format (strömmande musik) så därför har jag ingen erfarenhet att påstå någonting, utan förlitar mig på vad jag uppfattat om tekniken när jag läst lite om den.
Såhär skriver Cambridge om deras bluetooth-mottagare BT100, jag använder.If your smartphone or tablet supports the aptX audio enhancement CODEC (see our frequently updated list on the right), we've got an even more amazing treat in store! aptX, which is featured on a growing number of mobile devices as well as MacBooks and Apple desktop computers, allows audio to be broadcast wirelessly in significantly higher quality than over standard Bluetooth. You'll instantly notice more extensive dynamic range, deeper bass and crystal-clear top end.
MPEG-2 (aka H.222/H.262 as defined by the ITU) is a standard for "the generic coding of moving pictures and associated audio information".[1] It describes a combination of lossy video compression and lossy audio data compression methods which permit storage and transmission of movies using currently available storage media and transmission bandwidth.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster