celef: Jag har aldrig sett några officiella mätningar på Ino-W104.
I övrigt håller jag med MÖ att man bör ta en titt på L26ROY om man skall bygga slutna 10tummare.
Moderator: Redaktörer
adzer skrev:celef: Jag har aldrig sett några officieall mätningar på Ino-W104.
I övrigt håller jag med MÖ att man bör ta en titt på L26ROY om man skall bygga slutna 10tummare.
DQ-20 skrev:adzer skrev:celef: Jag har aldrig sett några officieall mätningar på Ino-W104.
Många verkar nöjda. Är man bara beredd att langa upp lite förstärkare så verkar de passande. Verkningsgraden är ju inte alldeles lysande.
/DQ-20
adzer skrev:DQ-20 skrev:adzer skrev:celef: Jag har aldrig sett några officieall mätningar på Ino-W104.
Många verkar nöjda. Är man bara beredd att langa upp lite förstärkare så verkar de passande. Verkningsgraden är ju inte alldeles lysande.
/DQ-20
Basta säger 90.5dB i känslighet för 1st L26ROY i 45l låda vilket är helt ok.
Köp ett PA-steg eller något annat med mycket effekt så löser det sig.
Om jag får göra en halvkvalifierad gissning så har Ino-W104(infraX) ca 2dB högre känslighet än L26ROY i frifält.
DQ-20 skrev:Nu skrev jag visserligen inte känslighet utan verkningsgrad, men DATABLADET säger 88 dB/2,83 volt. Detta med ett Re på 3,1 Ohm. Det innebär en kanal per element om man inte skall hålla på och kladda med seriekopplingar. Inos element går till nöds att koppla 3 st per kanal.
/DQ-20
Användare som besöker denna kategori: TommyE och 14 gäster