Moderator: Redaktörer
donjansson skrev:Kan en hörlursförstärkare vara ett alternativ? Eftersom det inte verkar vara fel på hörlurarna utan hörlursutgången på förstärkaren.
donjansson skrev:Den externa DAC:en har jag kopplat in i Tunern. Ska den vara på någon av "Pre-In" i förstärkaren? Utgick från att det bara var:
Phono
Cd
Tuner
eller dylikt jag skulle använda.
donjansson skrev:Men jag har ju ingen hörlursförstärkare (?)
donjansson skrev:Jo, men behöver jag det?
donjansson skrev:Edit: I manualen till hörlurarna ska man kunna koppla in via RCA.
donjansson skrev:Konstigt. Kopplade så där. Men förstärkaren är inte ens i gång, ändå kommer det ljud?
donjansson skrev:Men volymen i själva datorn måste vara ytterst låg, annars är det öronbedövande högt.
När jag testade att ändra källa på förstärkaren, från Tuner till exv. CD försvann ljudet.
donjansson skrev:Har en HP Pavilion DV6, i vilken DAC:en är ansluten in i förstärkaren.
DAC:en är ansluten enligt dina anvisningar. Jag behövde inte ens sätta på förstärkaren, ändå kom det ljud (öronbedövande högt, eftersom datorns inbyggda volymkontroll var på max).
donjansson skrev:Jo, hörlurarnas volymkontroll fungerar bra. Men för att inte behöva sänka till minimum på höglurarna vill jag sänka i datorns volymkontroll.
donjansson skrev:Där har vi ett lysande bevis på hur oteknisk man kan vara!
CD/högtalare kommer inte vara inkopplade på ett tag, tills mina CM3:or är renoverade. Det kan dröja några veckor.
Naturligtvis är det så enkelt - att bara koppla hörlurarna direkt in i DAC:en.
Tack för all hjälp, Per!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster