Max_Headroom skrev:Bill50x skrev:En sönderkomprimerad rock-skiva låter kass i allt utom i riktigt bra anläggningar.
Nej, den låter tyvärr skit där också.
Så trodde jag förr, men jag har hört annorlunda.
/ B
Moderator: Redaktörer
sportbilsentusiasten skrev:JB skrev:sportbilsentusiasten skrev:JB skrev:xeizo skrev:Angående Death Magnetic så låter GH3-rippen bättre på alla högtalare ...
Tyvärr är ju grundmaterialet rätt kasst inspelat så alla versioner låter rätt kasst, även GH3 versionen IMO, men den klipper ju inte lika illa som orginalet iaf (även om GH3 versionen klipper en hel del också, förmodligen har dom väl peakat spåren när dom spelat in gissar jag)
Och mixningen är HUUURK, kaggen låter kartong, gitarrerna låter kartong, virveln låter... kartong, hi-haten låter... störande, och allt låter allmänt diskantfattigt och instängt
Tycker du ska lyssna hemma hos mig, så kanske du delvis ändrar uppfattning på Death Magnetic.
Din anläggning måste färga ljudet väldigt hårt isåfall om den skivan ska låta bra :)
(fast sedan kan man ju ha olika uppfattning om vad som låter bra och dåligt också förståss)
OJ vad du riskerar att få äta upp det om du bara kommer hem o lyssnar
Tänk vad pinsamt för dig hehe
Bill50x skrev:Max_Headroom skrev:Bill50x skrev:En sönderkomprimerad rock-skiva låter kass i allt utom i riktigt bra anläggningar.
Nej, den låter tyvärr skit där också.
Så trodde jag förr, men jag har hört annorlunda.
/ B
hifikg skrev:Hur får man en sönderkomprimerad skiva att låta bra i en bra anläggning? Jag har full förståelse för att man kan gilla musiken, inspelningen till trots, men låta bra? Tänker osökt på Amanda Jensens senaste opus.
ivor-isobarik skrev:Vad har du för system nuförtiden Sportis?
Användare som besöker denna kategori: Byron och 22 gäster