PappaBas skrev:Svårt att bilda sig en uppfattning om utan att ha lyssnat på dem. Vilket vore kul!
Hoppas de dyker upp på någon mässa eller liknande här närmare Skåne.
+1
Moderator: Redaktörer
PappaBas skrev:Svårt att bilda sig en uppfattning om utan att ha lyssnat på dem. Vilket vore kul!
Hoppas de dyker upp på någon mässa eller liknande här närmare Skåne.
Fjonkalicious skrev:Dom hade ju specialdemo för ngt halvår/år sedan i malmö hos vivid audio.

PappaBas skrev:Nej nej FBK, Pretorian och JanBanan ni behöver inte hoppa på den kommentaren med er sedvanliga "knee-jerk reaction"
JanBanan skrev:PappaBas skrev:Nej nej FBK, Pretorian och JanBanan ni behöver inte hoppa på den kommentaren med er sedvanliga "knee-jerk reaction"
Våra eventuella "reaktioner" beror på Ino-bögarnas beteende här på forumet.
joakimfors skrev:Som någorlunda utomstående observatör så är ditt beteende minst lika förutsägbart och lika irriterande.
JanBanan skrev:joakimfors skrev:Som någorlunda utomstående observatör så är ditt beteende minst lika förutsägbart och lika irriterande.
Vilken irriterande kommentar...NOOB!
Vee-Eight skrev:JanBanan skrev:joakimfors skrev:Som någorlunda utomstående observatör så är ditt beteende minst lika förutsägbart och lika irriterande.
Vilken irriterande kommentar...NOOB!
Och där är du varnad för trist beteende och medveten torpedering av tråden.
DVD-ai skrev:mva:
Hur upplever du att högtalaren hanterar risiga inspelningar, alltså typ skräning rock m.m. ?
låter det skränigt och "illa" som det ska göra, utan att bli jobbigt och "eakt" som den ju INTE ska göra.
Och hur låter riktigt mörka mansröster och ståbas ?
Finns det någon tendens till "monoton-ighet" () eller grumlighet i dom mörkare partierna ?
Hur upplever du att dom spelar musik, alltså lyssnar man mycket på musiken eller mycket på högtalarna ?
fungerar det att spela all sorts musik ?
Och slutligen, upplever du att det finns något extra "skimmer" i toppen ?
Dessa högtalare har intresserad mig sedan jag först hörde talas om dom, och är sugen på att lyssna till ett par någon gång
Och välkommen till Faktiskt.se !
alltid kul med nytt folk i denna inavelsoppa...![]()
![]()
Om du inte bor för långt bort från världens enda sanna knutpunkt och metropol, stockholm!
Så kommer jag gärna över någon gång med några kalla, lite musik och ett gott humör![]()
mvh // David
ThePreTor1aN skrev:Vilken hätsk stämning det är på faktiskt alltid numera.
mva skrev:...Självklar är du välkommen att lyssna om du har vägarna förbi och det gäller alla som vill lyssna. Släng iväg ett mail.
hifikg skrev:mva skrev:...Självklar är du välkommen att lyssna om du har vägarna förbi och det gäller alla som vill lyssna. Släng iväg ett mail.
Var, ungefär, i riket befinner man sig om man är i närheten? Nyfiken.
dimitri skrev:hifikg skrev:mva skrev:...Självklar är du välkommen att lyssna om du har vägarna förbi och det gäller alla som vill lyssna. Släng iväg ett mail.
Var, ungefär, i riket befinner man sig om man är i närheten? Nyfiken.
Tranås tror jag
Du hörde hans horn på DIY-Uppsala för ett par år sedan och sa att du inte kunde hitta något direkt fel.IngOehman skrev:Hörde några av Petters högtalare på mässan i Jönköping och tyckte att ett
av koax-systemen (minns inte vilket) var ett av det bästa som spelades på
mässan.
Vh, iö
bomellberg skrev:I senaste numret av Hemmabio (eller var det Hifi & Musik?) var de hemma hos Berndt, och han kör också någon Caveman-variant. Caveman 20 tror jag att de hette.
/Bosse
NiklasF skrev:Ett sjujävla drag är väl det som sammanfattar det lilla jag har hört av dom.
MagnusÖstberg skrev:Du hörde hans horn på DIY-Uppsala för ett par år sedan och sa att du inte kunde hitta något direkt fel.IngOehman skrev:Hörde några av Petters högtalare på mässan i Jönköping och tyckte att ett
mässan.
Vh, iö
DQ-20 skrev:single_malt skrev:DQ-20 skrev:Med koaxialer blir ljudbilden blir maximalt låst i lådan om man flyttar sig i sidled. Ino:s dyrare centerhögtalare är väl gjorda med koaxialer just av denna anledning för att maximalt låsa fast ljudbilden i centerkanalen oavsett hur man sitter.
/DQ-20
Det där låter som en skrönaMinns du var du har läst eller hört att det skulle vara så?
Att Inos högtalare är gjorda så har jag givetvis hört från Ingvar Öhman i någon form. Sannolikt har jag läst det i någon produktkatalog ("manifest"). Men du kanske tänkte på varifrån själva "kunskapen" kommer ifrån? Eller?
/DQ-20
Inget alls, men det är ju kul att det finns lite konsekvens.IngOehman skrev:MagnusÖstberg skrev:Du hörde hans horn på DIY-Uppsala för ett par år sedan och sa att du inte kunde hitta något direkt fel.IngOehman skrev:Hörde några av Petters högtalare på mässan i Jönköping och tyckte att ett
mässan.
Vh, iö
Ja, de lät väldigt bra, men de har väl inget med dessa högtalare att göra?
Vh, iö
bassman skrev:Spridningsegenskaperna är inte oviktiga! Jag har svårt för tänket med en hotspot, känns egoistiskt på nåt sätt som den carlssonman man är![]()
Hur brukar koaxialer funka? Har för länge sedan lyssnat på ett fåtal och kommer inte ihåg.
edit: skrivfel
hifikg skrev:PetterPersson skrev::lol:
Ja, uppenbarligen! Jag fixar det inom kort. Tack för kollen.
Är det såna du har hemma, som jag inte hängde med upp o lyssnade på? Då måste jag ta mig över till dig någon dag
bomellberg skrev:I senaste numret av Hemmabio (eller var det Hifi & Musik?) var de hemma hos Berndt, och han kör också någon Caveman-variant. Caveman 20 tror jag att de hette.
/Bosse
Fjonkalicious skrev:Han är väl B:et i PCB.
Användare som besöker denna kategori: Kalejdokom och 17 gäster