Naqref skrev:2kg ister?![]()
Hahaha!
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
petersteindl skrev:paa skrev:Jag har sett bilder där trevägaren har ett uppåtbakåt-/riktat diskanthorn. Var det sista iterationen som Stig gjorde, eller hade han bytt till de två motfasade ambiensdiskanterna på slutet?
Japp, det var Stigs sista iteration, men han sa att han även skulle prova med ytterligare en diskant för det reflekterade ljudet, inalles 3 st diskanter.
2 sinsemellan motfasade ambiensdiskanter var Naqrefs prov som vi lekte med hos AVR 7000 och har alltså inget med Stig Carlsson att göra.
Mvh
Peter
petersteindl skrev:Jajjemen. Jag labbade med extra diskanthorn då jag körde tractrixhorn och Lowther PM4. Dessa extradiskanthorn satte jag i samma vinklar som Stig Carlsson ansåg väsentliga. De tillförde reflexer och frekvenskurvan uppåt i registret blev rakare på totalljudskurvan.
Klangkaraktären hos de inspelade instrumenten ändrades inte mycket, men helt plötsligt öppnades det upp en ny värld d v s till inspelningslokalen och karakteristiska trattljud försvann i stort sett. Det var ett mycket spännande experiment. jag hade inte råd att köpa dessa diskanter, utan jag lånade dessa under en tid.
MvH
Peter
landa skrev:petersteindl skrev:Mandatet kommer från Allmännna Arvsfonden som avstod Arvet till förmån för stiftelsen. Först ses God Man ut som ser till dödsboet och denne God Man blev min dåvarande advokat Raoul Smitt. Han var även Lilliehööks advokat. Jag gav information till Raoul som snabbt utsågs till God Man.
Efter det att Stiftelsen bildats fick stiftelsen dödsboet som God Man Advokat Raoul Smitt förde över till SSC efter att samtliga kostnader tagits ur dödsboet.
Därefter tillhör ärendet Länsstyrelsen som är tillsynsmyndighet. Allt kommer stå i Steindl-tråden så småningomoch det blir i kronologisk ordnig hade jag tänkt.
Mvh
Peter
Här tror jag det har blivit lite förväxling mellan "god man" och "boutredningsman". En god mans uppdrag upphör alltid i samma ögonblick som huvudmannen avlider. Här kanske det var så att den person som var god man blev utsedd till boutredningsman? Det är inte helt ovanligt.
Ranefjord skrev:Om en ny OA52a hade presenterats och om den hade låtit snäppet bättre än .2 och .3 hade jag beställt direkt.
Tillägg: Tyvärr är det svårt att hitta OA52or i fint skick på beg-marknaden. Om de inte har skavanker så är de moddade.
Ranefjord skrev:Om en ny OA52a hade presenterats och om den hade låtit snäppet bättre än .2 och .3 hade jag beställt direkt.
Tillägg: Tyvärr är det svårt att hitta OA52or i fint skick på beg-marknaden. Om de inte har skavanker så är de moddade.
paa skrev:Ranefjord skrev:Om en ny OA52a hade presenterats och om den hade låtit snäppet bättre än .2 och .3 hade jag beställt direkt.
Skulle OA52LE2 kunna vara denna goda cigarr, eller skulle du räkna dem till de moddade, som du inte är intresserad av?
Naqref skrev:Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.
Claes gjorde detta som ombud för SSC och i egenskap som Ordf för LTS. Detta säger mig att LTS är rökta som oberoende förening. Frågan är om detta agerande är förenligt med medlemmarnas uppdrag.
Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.
Claes gjorde detta som ombud för SSC och i egenskap som Ordf för LTS. Detta säger mig att LTS är rökta som oberoende förening. Frågan är om detta agerande är förenligt med medlemmarnas uppdrag.
Detaljeratljud skrev:Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.
Eller också dök tankarna kring detta upp, EFTER att de fick förfrågan av TE, om att använda OD11. Vilket i mitt tycke faller sig mer naturligt. Säger jag som inte tror på konspirationsteorier.
MÖ, ånyo, min IP kan ni glömma. Det finns ingen koppling mellan mig och TE, eller SSC whatsoever. Känner mig träffad.
Vee-Eight skrev:Naqref skrev:Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.
Hur vet "vi" det?
Vee-Eight skrev: nytillverka en gammal carlsson-modell
joseph skrev:Jag tycker det är rätt trist när en admin ständigt riktar misstroende mot en rivaliserande högtalartillverkare (SSC - han jobbar åt bl a Larsen och Bremen) och riktar grava anklagelser mot en ordförande för en organisation vars medlemstidning inte direkt förhärligat en av hans konstruktioner.
Jag tycker det luktar riktigt ruttet, skämmes!
Nattlorden skrev:Vee-Eight skrev: nytillverka en gammal carlsson-modell
Tycker du tryckte på ovanstående lite väl tungt. Vilka carlsson-modeller som man skulle vilja ta i nyproduktion är inte "gammal carlsson-modell" menar du?
joseph skrev:Jag tycker det är rätt trist när en admin ständigt riktar misstroende mot en rivaliserande högtalartillverkare (SSC - han jobbar åt bl a Larsen och Bremen) och riktar grava anklagelser mot en ordförande för en organisation vars medlemstidning inte direkt förhärligat en av hans konstruktioner.
Vee-Eight skrev:Nattlorden skrev:Vee-Eight skrev: nytillverka en gammal carlsson-modell
Tycker du tryckte på ovanstående lite väl tungt. Vilka carlsson-modeller som man skulle vilja ta i nyproduktion är inte "gammal carlsson-modell" menar du?
Alla gamla Carlsson-modeller är väl gamla carlsson-modeller. Eller hur tänkte du nu? Finns ju inte några nya, som bekant.
anoden skrev:Ska förtalet av SCC och LTS börja igen? Finns det inte annat att ägna kraft åt? Att kalla Claes W:s förfrågan för en marknadsundersökning, (med kommersiella ambitioner?), är väl att ta i. Något annat än
84 svar på detta forum skulle jag nog vilja ha som underlag om jag har kommersiella ambitioner att lansera något.
Administratörens roll, här som på andra fora, är väl att se till att det hålls en god ton och inte själv vara aktiv del i förtalet av SCC och LTS.
joseph skrev:Gav inte LTS stöd åt Stig i en konflikt med någon om det var Audio Pro eller hur det var? Ang. "carlssonhögtalare".
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster