Moderator: Redaktörer
torig skrev:petersteindl skrev:
Ja, jag och Harryup har haft Linn Basik i början på 80-talet i Ljudbutiken och vi har sålt flera, fast med Goldringpickup.
Mvh
Peter
Kan det vara möjligt?? Linn Basik (skivspelaren inte tonarmen) kom ju 1990.![]()
/mvh
Harryup skrev:torig skrev:petersteindl skrev:
Ja, jag och Harryup har haft Linn Basik i början på 80-talet i Ljudbutiken och vi har sålt flera, fast med Goldringpickup.
Mvh
Peter
Kan det vara möjligt?? Linn Basik (skivspelaren inte tonarmen) kom ju 1990.![]()
/mvh
Absolut, vi var på många sätt före vår tid redan då.
Mvh/Harryup
Harryup skrev:torig skrev:petersteindl skrev:
Mvh
Peter
/mvh
Absolut, vi var på många sätt före vår tid redan då.
Mvh/Harryup
torig skrev:petersteindl skrev:
Mvh
Peter
/mvh
petersteindl skrev:Linn Basik var monterad på en Linn LP12Då hette hela paketet Linn Basik.
Jag ser nu att tråden snarast verkar handla om en billigare Linnspelare med beteckning Basik än den gamla Linn LP12 med Basik som kallades Linn Basik.
mx skrev:Så det finns ingen som har lyssnat på Linn Basik eller vet när den slutade att
tillverkas? Verkar vara en grymt hemlig spelare detta.
petersteindl skrev:
Linn Basik var monterad på en Linn LP12Då hette hela paketet Linn Basik.
Jag ser nu att tråden snarast verkar handla om en billigare Linnspelare med beteckning Basik än den gamla Linn LP12 med Basik som kallades Linn Basik.
Mvh
Peter
Prova dennamx skrev:Länken fungerar inte för mig.
Bill50x skrev:Prova dennamx skrev:Länken fungerar inte för mig.
https://www.dropbox.com/s/b4iw50bf7w10n ... 28E%29.pdf
/ B
Linn skrev:SPEAKER PLACEMENT
Speakers should be positioned correctly and should be mounted on rigid stands which are sitting firmly on the
floor and not rocking.
Kaha skrev:petersteindl skrev:
Linn Basik var monterad på en Linn LP12Då hette hela paketet Linn Basik.
Mvh
Peter
Sedan hade (har?) väl Linn en version av LP12:an utan motorstyrning (bara ett motstånd och en kondensator) som en instegsvariant kallad Linn LP12 Basik?
mx skrev:Det står i manualen att man inte ska skruva åt gängorna för hårt, då kan de
gå sönder. Hur var det där med elementen?
mx skrev:Fast vänta nu, har du sålt Linn Peter?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster