Bose quiet comfort 15 hörlurar för resenärer

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Kraniet

Bose quiet comfort 15 hörlurar för resenärer

Inläggav Kraniet » 2013-01-22 09:50

Måste delge min kontakt med dessa rätt så fräcka lurar.
Det är lurar med aktiv ljudbekämpning. Testade dessa på mediamarkt. Tog på mig lurarna och jäklar vad tyst det blev! Nästan så man fick känslan av lock för öronen. Stod där och lyssnade på musiken och det lät väldigt bra. Sen tar jag av mig lurarna och upptäcker till min förvåning att en högtalare i visningen står och bräker, SSSSSSSSSSSSHHHHHHHHHH, kanska högt och rätt likt det man hör i flygplan under start. Hörde inget av det då jag hade lurarna på.

Själva ljudåtergivningen lät väldigt bra också.

Prisvärt? Ja jag vet inte, 3000kr är mycket pengar. Samtidigt är det skönt att kunna stänga ute ljud förstås. För den som reser mycket är det nog inget dumt köp alls.

http://www.bose.com/controller?url=/sho ... /index.jsp
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2013-01-22 09:51

Men ack så fula :cry:
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
HenrikTornquist

Inläggav HenrikTornquist » 2013-01-22 10:09

Jag var mer än nöjd med mina till en början. Dock tycker jag att själva dämpningen successivt har blivit sämre med tiden. Ljudmässigt är de ok, om än inte toppklass. Någon på LTS lovade att testa ett antal olika lurar i något nummer, men det blev nog aldrig mer än en vacker tanke. Det finns en annan tråd om lurar.
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2013-01-22 10:33

Jag har ett par som jag använder när jag flyger och åker tåg. Dom gör det dom ska, låter helt okej också.

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2013-01-22 19:08

Jag har Sony MDR-NC60 när jag reser i bil eller flyg, har sällan musik på i dom utan enbart för att minska bullret.

Man är hyfsat fräsch i huvet efter 7 timmars resa när slipper det monotona malande vägljudet!
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2013-01-22 20:14

penke62 skrev:Jag var mer än nöjd med mina till en början. Dock tycker jag att själva dämpningen successivt har blivit sämre med tiden. Ljudmässigt är de ok, om än inte toppklass. Någon på LTS lovade att testa ett antal olika lurar i något nummer, men det blev nog aldrig mer än en vacker tanke. Det finns en annan tråd om lurar.
det var jag å Ingvar som skulle testa, men nej det blev aldrig av å sen lämnade jag LTS...
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

niclas

Inläggav niclas » 2013-01-22 21:04

Har ett par bose qc3 som jag är svin-nöjd med. Inte riktigt lika bra dämpning som storebror men nära! Förra årets bästa ljudrelaterade inköp. :)

Användarvisningsbild
HenrikTornquist

Inläggav HenrikTornquist » 2013-01-24 10:43

Alexi skrev:
penke62 skrev:Jag var mer än nöjd med mina till en början. Dock tycker jag att själva dämpningen successivt har blivit sämre med tiden. Ljudmässigt är de ok, om än inte toppklass. Någon på LTS lovade att testa ett antal olika lurar i något nummer, men det blev nog aldrig mer än en vacker tanke. Det finns en annan tråd om lurar.
det var jag å Ingvar som skulle testa, men nej det blev aldrig av å sen lämnade jag LTS...

Ingen annan som känner sig manad att ta över och genomföra testet?
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Återgå till Generellt om hifi