Moderator: Redaktörer
roggaro skrev:adzer skrev:Absolut är det så. Livet är komplicerat och andra människor gör det inte lättare så gå du din egen väg
de där va väldigt tyket sagt å går inte hem alls hos mig.. du är ju för faen en inoist, men behöver uppföra dig tycker jag.
jäddrar att man kan bli irriterad alltså.
phloam skrev:[list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][url][/url][url][/url][url][/url][url][/url][url][/url][url][/url][url][/url][url][/url]
Harryup skrev:Ragnwald skrev:Transparent går före färgat.
Ja då blir det bara livekonserter i så fall. För närmare ursprungshändelsen lär man inte komma.
Ragnwald skrev:Harryup skrev:Ragnwald skrev:Transparent går före färgat.
Ja då blir det bara livekonserter i så fall. För närmare ursprungshändelsen lär man inte komma.
Nä asså, va glad att ditt golv bidrar till din uppfattning om det transparenta.
Objektivisten skrev:phloam skrev:[list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][list=][/list][url][/url][url][/url][url][/url][url][/url][url][/url][url][/url][url][/url][url][/url]
+1
MagnusÖstberg skrev:Jag skulle prova med 5-6 lager, 50x50mm storlek i hörnen.
Vi vill se bild
boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag skulle prova med 5-6 lager, 50x50mm storlek i hörnen.
Vi vill se bild
det finns ganska grovt liggunder lag att fa tag i själv kör jag med askalit som är ganska hårt liggunderlag som jag har klippt till så att den passar under hela foten och den blir ihop tryckt ca 3mm i framkant men det är den verkliga snik varianten.
De som inte förstår fysiken eller som inte upplevt att hårda fötter ger
subjektiva förbättringar behöver inte svara. BARA de som både förstår
fysiken OCH som väljer hårda fötter istället för att ta reda på vad som
är fel med anläggningen om den beter sig så underligt, är jag nyfiken på
svar ifrån.
Andersh74 skrev:Laila
Jag har en MF 35x -61. Vad har du för en då?
/A
roggaro skrev:men nu jefvalar blir jag förbannad!! e de DIN tråd bara för att det handlar om mjukfötter??![]()
kan man förihelvete inte få ha sinnet fritt å spåna lite
här svaras inte på uppmaning från någon kan jag säga!!!
EDIT: jo inlägget var menat till IÖ
Andersh74 skrev:Dessutom gillar jag citatet: "nanos gigantum humeris insidentes". Om att stå på giganters axlar. Måste vi hela tiden börja om från början med hjulet hade vi knappast haft några SD-fötter idag. Således tycker jag att det finns en poäng med att lyssna på och välja auktoriteter. Och Ing Ö, det är kanske du som jag lyssnar mest på. Tänk på det och välj dina ord väl!![]()
/A
Andersh74 skrev:De som inte förstår fysiken eller som inte upplevt att hårda fötter ger
subjektiva förbättringar behöver inte svara. BARA de som både förstår
fysiken OCH som väljer hårda fötter istället för att ta reda på vad som
är fel med anläggningen om den beter sig så underligt, är jag nyfiken på
svar ifrån.
Kära Ing Ö. Jag får inte svara enligt de premisser du ställt upp.
Andersh74 skrev:Men jag tänker svara ändå på det du skrev om att inte behöva auktoriteter.
Andersh74 skrev:Jag vet inte hur duktig du är på att justera ventilspelet på din traktor, om du har någon.
Andersh74 skrev:Men om du har en, och inte är fullt insatt i hur en dieselmotor fungerar så kommer du antagligen att antingen lämna bort arbetet till en verkstad (som du på något sätt väljer i en uppsjö verkstäder) eller så frågar du någon när ventilerna ska justeras.
Andersh74 skrev:Vem frågar du? Din tandläkare? Din händige granne (som jobbar som kamrer men är både uppväxt på bondgård och är storskrävlare)? Eller någon annan? Hur går du tillväga för att finna den auktoritet inom ämnet som du finner tillit till när dina egna kunskaper är för ringa? Lyssnar du till den mest högljudda? Till den med den bästa retoriken och det minsta antalet stavfel? Till den med det krångligaste språket?
Andersh74 skrev:Jag har en väldigt ringa kunskap om ämnet akustik i allmänhet och fötter under högtalarna i synnerhet. Jag försöker välja genvägar för att nå ett bättre ljud på samma sätt som den vill få sina ventiler justerade på dieselmotorn. Och i det här fallet handlar det om att välja auktoritet.
Andersh74 skrev:Exemplet med ventiljusteringen är inte särskilt bra, det erkänner jag. Jag skulle exemplifierat med olika riggtyper på segelbåtar istället för där är diversiteten mycket större.
IngOehman skrev:... är det inte bättre att ta ställning till det som sägs än vem som säger
det?
Och om du inte kan ta ställning till det - hur tusan skall du då kunna välja
auktoritet, alltså vem som du skall tro på?
ThePreTor1aN skrev:Förutom auktoriteter med ekonomiska intressen finns det väldigt få om några som stöder mjukfötternas påstådda positiva egenskaper.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster