Moderator: Redaktörer
tvett skrev:Han blir lurad med argumentation som i princip bygger på att den behövda dimensionerade effekten till ett högtalarsystem beräknas på de ingående elementens sammanräknade märkeffekt. De visar på en stor oförståelse hos konstruktören. Så ok, han blir kanske inte lurad, vilseledd är ett bättre ord.
KarlXII skrev:Bump!
Vad hände - kortslutning i batteribanken...eller lät det inte riktigt som det gjorde på ritbordet?
DasBooten skrev:Tycker TS kan skapa en byggtråd. Det ät ju trots allt spännande och intressant. Är ju ett stort bygge som kan bli en fränhetsfaktor även om de grundas på lite andra ideologier.
tvett skrev:Han blir lurad med argumentation som i princip bygger på att den behövda dimensionerade effekten till ett högtalarsystem beräknas på de ingående elementens sammanräknade märkeffekt. De visar på en stor oförståelse hos konstruktören. Så ok, han blir kanske inte lurad, vilseledd är ett bättre ord.
ftorsell skrev:Nej du har så fel du vet bara inte hur hård bas ska kännas
Bas från hifi prylar är slött slapp och likgiltigt bas från bra bilprylar
Gör att man tror man gått en boxnings match efter en liten stund
ftorsell skrev:MagnusÖstberg skrev:Hård bas....kul.
Ja det är så grymt när ett system levererar ett bas tryck det är obehagligt
Att lyssna på blir liksom en kick samtidigt som basen aldrig tappar greppet
I musiken
boom skrev:= skit ljud utan dsp kompensering har hört så kallade sq byggen som har låtit som en kåt tjur bara bröl.tvett skrev:Det är billjudskänslan du vill åt helt enkelt. Men med bragging rights.
MagnusÖstberg skrev:Ja, de är trevliga saker att arbeta med och resultatet kan blir väldigt bra om man hanterar dem rätt.
Vad tror du om resten av konceptet single_malt? Du har ju sett lite av centern här i tråden tex..
Tror du drivningen av systemet är bästa lösningen? (den framstår som det dyraste i projektet dessutom och lite klurigare att backa från).
MagnusÖstberg skrev:Ja, de är trevliga saker att arbeta med och resultatet kan blir väldigt bra om man hanterar dem rätt.
single_malt skrev:MagnusÖstberg skrev:Ja, de är trevliga saker att arbeta med och resultatet kan blir väldigt bra om man hanterar dem rätt.
Menar du diskanterna? Dom skulle jag låta gå till metallåtervinning om jag hade dom.
Wolfie skrev:boom skrev:= skit ljud utan dsp kompensering har hört så kallade sq byggen som har låtit som en kåt tjur bara bröl.tvett skrev:Det är billjudskänslan du vill åt helt enkelt. Men med bragging rights.
+1
Har faktiskt bara en endaste gång hört riktigt snygg bas i en bil...
Det var dock dsp kompenserat förstås både på tonkurva och tidsmässigt.
Fast varför inte liksom.
Det spelades då med baselement från Boston Acoustics.
I övrigt vette katten om jag hört några bilbas element som lirat riktigt snyggt. Högt, ja, men det är ju liksom bara en liten liten del av upplevelsen.
Ser däremot fram emot en lyssning hemma hos Komorok
Där kan man med största sannolikhet snacka om välartikulerad bas med tryck om får dem flesta bilinstallationer att skämmas![]()
Där kommer inte 4st Kove 15 tummare långt i jämförelse
Wolfie skrev:single_malt skrev:MagnusÖstberg skrev:Ja, de är trevliga saker att arbeta med och resultatet kan blir väldigt bra om man hanterar dem rätt.
Menar du diskanterna? Dom skulle jag låta gå till metallåtervinning om jag hade dom.
Fredriks diskanter?
ftorsell skrev:Sedan måste du tänka på att dessa femton inte är några vanliga basar då Dessa har en total slag längd på 79mm med talspole igapet vilket jag inte
Tror eller är säker på att komorok's basar har så dessa 8st basar motsvarar i många fall 16st 15" eller fler
ftorsell skrev:Wolfie skrev:single_malt skrev:MagnusÖstberg skrev:Ja, de är trevliga saker att arbeta med och resultatet kan blir väldigt bra om man hanterar dem rätt.
Fredriks diskanter?
Ja mina diskanter är från bo Bengtsson och dessa låter helt underbart
När jag bara tänker på hur bra dom låter får jag lite fukt i ögona
Wolfie skrev:Även om det är 8st så jämförde jag med Mickes bassystem med 24st 12 tummare som har ungefär liknande Xmax som Kove basarna
Wolfie skrev:boom skrev:= skit ljud utan dsp kompensering har hört så kallade sq byggen som har låtit som en kåt tjur bara bröl.tvett skrev:Det är billjudskänslan du vill åt helt enkelt. Men med bragging rights.
+1
Har faktiskt bara en endaste gång hört riktigt snygg bas i en bil...
Det var dock dsp kompenserat förstås både på tonkurva och tidsmässigt.
Fast varför inte liksom.
Det spelades då med baselement från Boston Acoustics.
I övrigt vette katten om jag hört några bilbas element som lirat riktigt snyggt. Högt, ja, men det är ju liksom bara en liten liten del av upplevelsen.
Ser däremot fram emot en lyssning hemma hos Komorok
Där kan man med största sannolikhet snacka om välartikulerad bas med tryck om får dem flesta bilinstallationer att skämmas![]()
Där kommer inte 4st Kove 15 tummare långt i jämförelse
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 43 gäster