Sen tycker jag att vi stänger dörren och sonderar vad vi har att leka med
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:funderade på de själv. De kan ju ta uppåt 200 gäster säger de. Dock har jag hört att servicen där är helt usel när man är större sällskap.Morello skrev:Elverket på Linnegatan kanske?
Alexi skrev:De här är deras fasta meny för större sällskap:
http://www.brasserieelverket.se/wp-content/uploads/vara-tre-ratters-menyer-host-2012.pdf
Notera att hela sällskapet måste samsas kring en meny!
// för sällskap fler än tio personer tillkommer en serviceavgift på 5%
// vid fakturabetalning debiteras 100kr // avbokningar senare än 24h före ankomst debiteras maten 100%
Fördelen med Magnus alternativ brukar vara att man får välja mellan lite olika alternativ, även om jag önskat att maten skulle varit aningen bättre...
Den har jag velat provat allt sedan de vann och i morgon bär de av. En OS vinnande meny borde ju vara det godaste som går att äta!fem kockar från det Svenska Kocklandslaget tar över vårt kök på Eriks Gondolen. Ni kommer att få ta del av Kocklandslagets vinnarmeny som gjorde att de tog guld i Matlagnings-OS 2012.
OlA-68 skrev:Alexi skrev:De här är deras fasta meny för större sällskap:
http://www.brasserieelverket.se/wp-content/uploads/vara-tre-ratters-menyer-host-2012.pdf
// vid fakturabetalning debiteras 100kr // avbokningar senare än 24h före ankomst debiteras maten 100%
Fördelen med Magnus alternativ brukar vara att man får välja mellan lite olika alternativ, även om jag önskat att maten skulle varit aningen bättre...
skall de ha mer betalt för att få fler gäster???
det var de dummaste jag hört
OlA-68 skrev:Alexi skrev:De här är deras fasta meny för större sällskap:
skall de ha mer betalt för att få fler gäster???
det var de dummaste jag hört
Alexi skrev:Tack vare diskussionen om Eriks, råkade jag se:Den har jag velat provat allt sedan de vann och i morgon bär de av. En OS vinnande meny borde ju vara det godaste som går att äta!fem kockar från det Svenska Kocklandslaget tar över vårt kök på Eriks Gondolen. Ni kommer att få ta del av Kocklandslagets vinnarmeny som gjorde att de tog guld i Matlagnings-OS 2012.
Alexi skrev:Just nu står hoppet till Magnus och Da Mario.
Mina komentarer?MagnusÖstberg skrev:Är sådär halvsugen att ordna något, delvis med tanke på dina kommentarer Alexi.
Dessutom så fortsätter ni leta alternativ så jag har sett mitt alternativ som stendött.
Är det Elverket som gäller? Det blir väl du eller Morello som får hålla i pucken nu. Jag har min efterfest att leka med.
Alexi skrev:Mina komentarer?MagnusÖstberg skrev:Är sådär halvsugen att ordna något, delvis med tanke på dina kommentarer Alexi.
Dessutom så fortsätter ni leta alternativ så jag har sett mitt alternativ som stendött.
Är det Elverket som gäller? Det blir väl du eller Morello som får hålla i pucken nu. Jag har min efterfest att leka med.![]()
Jag skrev till dig i onsdags:
Jag tycker vi ska köra på ditt alternativ, eftersom de är mest flexibla. Många hittar dit, finns utrymme även för eftersläntrare.
Såg på hemsidan att de hade 5-rätters avsmakningsmeny, något sånt vore kul.
Tycker det var rätt tydligt även att Elverket inte var något bra alternativ...
Alexi skrev:Fördelen med Magnus alternativ brukar vara att man får välja mellan lite olika alternativ, även om jag önskat att maten skulle varit aningen bättre...
Tråkigt att du tog den meningen så hårt.MagnusÖstberg skrev:Det får bli delat ledarskap.
- Jag kan fixa avtal med restaurangen
- Någon får se till att få bekräftelse på att de anmälda kommer, förslagsvis med en anmälningspeng.
Eftersom restaurangen vill ha in minst 12 loppor för att öppna dörren för bara oss, föreslår jag en generell rabatt, lite specialpriser i baren och att vi beroende på hur många vi blir var och en får en miniminota som är 12000/antalet anmälda. Är vi 30 pers blir det 400 och är vi 40 pers blir det 300 pix per skalle. Det kan fördelas hur som helst på mat och dryck.
Kanske kan vi leva med att maten inte kommer samlat, då kan kanske gå på hela menyn. Annars får vi nog göra som vanligt och ta fram ett par alternativ. Jag skulle föredra det förstnämda för det är jäkligt mycket mindre jobb. Dessutom verkar några vilja äta dyrt och andra kanske hellre drar en lätt pasta och hinkar rödvin för 150 spänn flaskan (ett pris vi haft ök om).
Alexi skrev:Jäkligt struligt blir det oavsett hur vi gör...
Alexi skrev:Är ni beredda att betala in 400kr i förskott, som ni inte får tillbaks.
hassez skrev:Jag betalar, det verkar inte svårt att sätta sprätt på 400:- på det där stället. Italienskt är gott. Grappa har jag smakat en gång, det var inte gott. Men här har dom ju massor med sorter, så det finns säkert något som passar min smak.
Användare som besöker denna kategori: Kalejdokom och 15 gäster