Fjonkalicious skrev:Hur ofta brukar hifipressen testa hobbyhögtalare?
Det vore ju mer naturligt om det var en artikel om företaget, med bifogad lyssning.
Moderator: Redaktörer
Fostex skrev:Hoppas bara att de tar testet på allvar m.a.p placering enligt rekommendation.
Vore ju kul ifall det blev ett gott omdöme, men publiciteten för Ino behövs ju inte av vad jag förstått, snarare tvärt om.
hifikg skrev:Fjonkalicious skrev:Efterföljare till rogers ls3/5a går väl att köpa?
Hur ofta brukar hifipressen testa hobbyhögtalare?
För sällan kanske?
rotel2 skrev:Fostex skrev:Hoppas bara att de tar testet på allvar m.a.p placering enligt rekommendation.
Vore ju kul ifall det blev ett gott omdöme, men publiciteten för Ino behövs ju inte av vad jag förstått, snarare tvärt om.
Hur många tester som utförs av dessa tidningar anpassar testet efter
tillverkarens anvisningar? Dvs ino produkterna kommer att få samma
rättvisa/orättvisa test som vilken annan produkt som helst.
Så varför oroa dig över det?
Fostex skrev:rotel2 skrev:Fostex skrev:Hoppas bara att de tar testet på allvar m.a.p placering enligt rekommendation.
Hur många tester som utförs av dessa tidningar anpassar testet efter
tillverkarens anvisningar? Dvs ino produkterna kommer att få samma
rättvisa/orättvisa test som vilken annan produkt som helst.
Så varför oroa dig över det?
Låter konstigt, tänker mig inte att de skulle testa t.ex. dipoler dikt an mot vägg, men vad vet jag.
KarlXII skrev:Vadå hobbyhögtalare?
Ino är ett företag som säljer högtalare.
Man kan köpa färdiga såväl som icke monterade högtalare där.
För pengar. Och få kvitto.
Vari ligger hobby- ? Att ägaren har som hobby att driva det?
steveo1234 skrev:Testet kanske blir intressant som ren kuriosa men jag har inga förväntningar på resultatet. Det kan lika gärna bli total sågning som hyllning. Kanske beroende av vilka högtalarkablar de använder sig av...
hifikg skrev:steveo1234 skrev:Testet kanske blir intressant som ren kuriosa men jag har inga förväntningar på resultatet. Det kan lika gärna bli total sågning som hyllning. Kanske beroende av vilka högtalarkablar de använder sig av...
Är de så känsliga, de där Ino?
tvett skrev:hifikg skrev:steveo1234 skrev:Testet kanske blir intressant som ren kuriosa men jag har inga förväntningar på resultatet. Det kan lika gärna bli total sågning som hyllning. Kanske beroende av vilka högtalarkablar de använder sig av...
Är de så känsliga, de där Ino?
Såklart används de bästa som går att uppbringa! Dvs det dyraste som trillat in...
steveo1234 skrev:Jag tror att risken att de skulle sätta högtalaren i ett av tillverkaren rekommenderat rum är rätt låg. Min personliga uppfattning är att ino låter mer eller mindre som vilka bättre högtalare som helst i "dålig" miljö och det är först i ett bra rum som de kommer till sin rätt.
xeizo skrev:steveo1234 skrev:Jag tror att risken att de skulle sätta högtalaren i ett av tillverkaren rekommenderat rum är rätt låg. Min personliga uppfattning är att ino låter mer eller mindre som vilka bättre högtalare som helst i "dålig" miljö och det är först i ett bra rum som de kommer till sin rätt.
Som vilka bättre högtalare som helst också kommer till sin rätt i "rätt" miljö?
bakerman22 skrev:Är det något speciellt med just Ino som gör att dom presterar bättre i ett bra rum med en bra placering än andra högtalare ?
...
Det tråkiga i det här om nu denna testen blir av är att, om det kommer att komma någon negativ kommentar om högtalarna, så kommer det att komma så mycket fåniga kommentarer om vad testarna gjorde fel när dom testade dom...
Men det är ingen som reagerar på när det handlar om andra tillverkare..
zapanasta skrev:Att man sen får ta del av det som köpare är ju bara positivt,tycker fler borde anamma detta
Nattlorden skrev:zapanasta skrev:Att man sen får ta del av det som köpare är ju bara positivt,tycker fler borde anamma detta
Eller om de redan gör det i sina medföljande dokument - att folk börjar ta uppställningsbeskrivningen på allvar.
zapanasta skrev:Tycker det är bra att det finns åtminstonde nån tillverkare som verkligen tagit reda på i vilken omgivning högtalarna presterar optimalt..
Nattlorden skrev:
Men du kan väl i vilket fall som helst inte mena att vi som kör Ino skall sätta oss in i vad som gäller för alla andra märken också och hojta när de blir fel?
Jag har t.ex. ingen aning vad som gäller för ett par Thiel, så hur skall jag kunna hojta om någon testar dem från en tokig plats?
bakerman22 skrev:Nä, visst. Inte om dom testar högtalarna två meter ut från vägg, men kommentarer om att rummet är för kalt eller dylikt lär ju komma.
Vilket inga högtalare låter bra i..
Fostex skrev:bakerman22 skrev:Nä, visst. Inte om dom testar högtalarna två meter ut från vägg, men kommentarer om att rummet är för kalt eller dylikt lär ju komma.
Vilket ändå kanske är det som är "representativt" hemma hos de flesta utav tidningens läsare. Här på faktiskt.se är man kanske lite nördigare
Alexi skrev:Fostex skrev:bakerman22 skrev:Nä, visst. Inte om dom testar högtalarna två meter ut från vägg, men kommentarer om att rummet är för kalt eller dylikt lär ju komma.
Vilket ändå kanske är det som är "representativt" hemma hos de flesta utav tidningens läsare. Här på faktiskt.se är man kanske lite nördigareHar de flesta sina högtalare 2 meter från bakväggen?
Jag skulle snarare tro att de flesta har sina högtlare dikt an mot bakväggen helt utan invinkling.
zapanasta skrev:Tycker det är bra att det finns åtminstonde nån tillverkare som verkligen tagit reda på i vilken omgivning högtalarna presterar optimalt..
Att man sen får ta del av det som köpare är ju bara positivt,tycker fler borde anamma detta
KarlXII skrev:Vadå hobbyhögtalare?
Ino är ett företag som säljer högtalare.
Man kan köpa färdiga såväl som icke monterade högtalare där.
För pengar. Och få kvitto.
Vari ligger hobby- ? Att ägaren har som hobby att driva det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster