Moderator: Redaktörer
Den knorrar på bra hemma och några 8Hz kommer jag absolut inte ned till.
Antagligen finns det en hel del ovanför det också. Går dessutom att spela duktigt starkt utan att den låter direkt illa.
Alexi skrev:Ska man vara petig är piken vid 14,2Hz, 66,5dB och bara på höger kanal, just där iaf. jag har pausat mätningen vid en pik så det är inte ett medelvärde.
Under Settings/Axes/X Axis, så kryssar du i Log.sebatlh skrev:Det ser ut som att fönstret har konstant bredd (i Hz räknat) i Svantes program. Måste man ha så?
För det är väl därför amplituden avtar mot högre frekvens?
Tänkte att det vore lite lättare att läsa av hur mycket infra som ligger på ett spår utan lutningen...
Alexi skrev:Under Settings/Axes/X Axis, så kryssar du i Log.sebatlh skrev:Det ser ut som att fönstret har konstant bredd (i Hz räknat) i Svantes program. Måste man ha så?
För det är väl därför amplituden avtar mot högre frekvens?
Tänkte att det vore lite lättare att läsa av hur mycket infra som ligger på ett spår utan lutningen...
NiklasF skrev:Ett tips är att skriva vart spotifylistan finns så slipper nya klicka runt och leta tio sidor.
Bara ett par av 226 låtar, tycker jag är rätt bra städat av migNiklasF skrev:Titta vad vackert
Nu skall jag testa listan, vore även lite skoj att kunna se när den städades senast ifrån bidrag som inte håller måttet.
När jag körde den sist så var det ett par låtar som jag inte förstod vad dom gjorde där.
Alexi skrev:Tack till dig som tipsa om Dan Popplewell, fanns mycket kul musik med infra i hans repertoar
Alexi skrev:Binaural var fejk fanns inget under 92,7Hz...
Vissa spår jag lagt in har nu bytts ut på Spotifys server mistänker jag för de mäter inte alls likadant längre. Jag plockade bort några som vart helt avskurna <50Hz numera
Alexi skrev:Binaural var fejk fanns inget under 92,7Hz...
Vissa spår jag lagt in har nu bytts ut på Spotifys server mistänker jag för de mäter inte alls likadant längre. Jag plockade bort några som vart helt avskurna <50Hz numera
Alexi skrev:Jag antar att de som prenumererar på listan får uppdates om vad som läggs till och plockas bort?
Alexi skrev:Vissa spår jag lagt in har nu bytts ut på Spotifys server mistänker jag för de mäter inte alls likadant längre. Jag plockade bort några som vart helt avskurna <50Hz numera
Alexi skrev:För alla som klagar på att det inte är riktig musik så tog jag detta klipp:
http://youtu.be/3OsT1C8PaIE
Nä fanns inte mycket under 70Hz på den...denim44demon skrev:Vad tror ni om denna, kvalar den in?
http://open.spotify.com/track/3tqaI2pKc50nWcQdrxAQdm
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster