Moderator: Redaktörer
Highendmassan skrev:KG,
Det finns fler produkter som kommit in - arbetet pågår....
mvh, High End Mässan
Strmbrg skrev:Sist var det hursomhelst.
Strmbrg skrev:Undrar om jag skall gå på mässan?
Kanske det?
Det var ju rätt trevligt sist.
Eller om det var för två år sedan.
Sist var det hursomhelst.
![]()
Inga givande musikstunder direkt, men det beror ju inte mest på den musik som tydligen stod tillbuds.
Strmbrg skrev:...
Inga givande musikstunder direkt, men det beror ju inte mest på den musik som tydligen stod tillbuds.
tvett skrev:Det blir samma hifi-mäss-demo-musik som vanligt?
Kanske vore något för arrangörerna, en svartlista på olika artister eller låtar.
hifikg skrev:Jag har med mig en egen skiva. Den brukar jag få spela oftare än jag räknar med och ofta längre stunder. Sen vet jag att jag kan fortsätta sitta nöjd.
HolographicAudio™ skrev:hifikg skrev:Jag har med mig en egen skiva. Den brukar jag få spela oftare än jag räknar med och ofta längre stunder. Sen vet jag att jag kan fortsätta sitta nöjd.
Välkommen in till oss, vi kanske kan få dig att inte sitta nöjd.
HolographicAudio™ skrev:hifikg skrev:Jag har med mig en egen skiva. Den brukar jag få spela oftare än jag räknar med och ofta längre stunder. Sen vet jag att jag kan fortsätta sitta nöjd.
Välkommen in till oss, vi kanske kan få dig att inte sitta nöjd.
hifikg skrev:Edit: Vem skriver bakom signaturen High-End mässan?
Strmbrg skrev:Det är väl lite som med foto(utrustnings)mässor:
Fina grejer men trista bilder.
Får jag fråga en fråga?
Varför spelas det så lite stor orkestermusik, typ "symfonier och sådant"?
Är det för få som vill lyssna på sådant?
Eller är det för chansartat att spela sådan musik, eftersom det lätt kan låta väldigt fel?
NiklasF skrev:För er som gnäller på musiken dom spelar så ta med er egna, verkar tom vara uppskattat, själv brukar jag ha med mig en usbsticka.
hifikg skrev:Jag har med mig en egen skiva.
Naqref skrev:
Vanligen så brukar välfyllda lokaler tömmas när man spelar slikt material. D v s det är mindre populärt bland de flesta. Men det hindar ju inte att man har önskemål ändå.
Strmbrg skrev:Och förvisso är det ju helt rimligt att huvudsyftet med en produktmässa är att sälja saker.
Strmbrg skrev:Jag har säkert "fel", men min KÄNSLA är att det just handlar om sådan musik som skall hjälpa till att sälja högtalare och apparater.
Att SYFTET med musikvalet främst är att anläggningarna skall imponera.
Men, som sagt, det är ju bara mina spekulationer. Och förvisso är det ju helt rimligt att huvudsyftet med en produktmässa är att sälja saker.
tvett skrev:Det blir samma hifi-mäss-demo-musik som vanligt?
Kanske vore något för arrangörerna, en svartlista på olika artister eller låtar.
Panelguy skrev:...
som den fåne som för ett par år sedan skämde ut sig i HiFi Consults rum.
Även de som doftar vitlök och bakfylla borde stoppas redan i entrén.
Panelguy skrev:Även de som doftar vitlök och bakfylla borde stoppas redan i entrén.
Strmbrg skrev:Men, vem var det som fånade sig?
Max_Headroom skrev:Panelguy skrev:Även de som doftar vitlök och bakfylla borde stoppas redan i entrén.
Blir väl ganska tomt på mässan dårå...
hifikg skrev:Under en hifimässa på Hasselbacken spelade ALLA utställare "Tiden bara går" med Therese Juel, http://www.youtube.com/watch?v=MsR-A2JzKtY då var det ganska lätt att höra var musiken lät bäst (och det var nästan som med Tuborg, hvergang) skillnaderna var inte så hysteriska mellan en Linn LP-12 och en liten Pioneer för 900 spänn. Men det var ändå en finess med samma trudelutt. Det kan vara svårt att jämföra storband med solosång och Beethovens nionde. Särskilt om man inte är bekant med något av styckena före mässan.
Edit: Var Älvsjö. Eventuellt både Älvsjö och Hasselbacken.
Naqref skrev:hifikg skrev:Edit: Vem skriver bakom signaturen High-End mässan?
Robert G skulle jag gissa på.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster