Klart vi har roligast, det har oberoende blindtester bekräftat. Tyvärr så har alla de blinda skrattat läppen av sig, och kan inte berätta om det skojjiga tillfället. Så kan det gå.
I alla fall; jag valde att placera Filtren uppepå basrören. Placeras de på botten där de gamla filtren satt, så krockar de med basens bakstycke. Isoleringen (som jag vid första försöket glömde att stoppa i på ena högtalaren, därav NoFluff DeLuxe) naglar fast de nya filtren ganska bra så ngn vidare förankring är inte nödvändig. Terminalens kablar ansluts till filterkortet, och de respektive kablarna träs ut i sina hål.
Nya hål måste borras upp för den nya diskanten. För att täta de gamla hålen så kan en svart musmatta användas som tätning. Jag skar ut i samma form som den gamla diskantens frontplatta.
Diskanterna ansluts och monteras i de nya hålen. Den som är lite observant ser nu att diskantens nedre skruvar inte riktigt får plats i plastkilen. Med en vass kniv så karvade jag ur urtag för dem. Detta ingrepp syns inte utåt. När man monterar basen så är det bra om man är två, dvs en som håller basen, och en som skruvar. Tyngden kan lätt sabba skruv och hål.
Här syns anledningen till "No Fluff DeLuxe". En klar miss från en längtande carlssontok som började bli lite sliten...
Kilen monteras och innan man drar åt placeras filthalvmånen som på bild, dvs lite innanför urtagen för de gamla skruvarna.
Klart!