Utställare på stockholmsmässorna 2013

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2013-02-15 14:19

jonasp skrev:
PerStromgren skrev:Jag föreslår att ni byter "All speakers" mot "Our speakers" på http://acousticillusion.se/company/ , eftersom webbsidan just nu bara upptar en modell, såvitt jag kan se. Mitt förslag till ordval duger för både en och flera modeller.

Tja, hur länge till? :)

PerStromgren skrev:PS. Dessutom ska ni nog nog ändra "This increases cost, but also allows" till bara "This allows", det är väl onödigt att skriva att de är dyra?

Det här har andra också påpekat för mig. Jag var envis. Jag kanske borde lyssnat. Fast vi skriver ju inte att de är dyra - bara att tillverkning i Sverige ökar kostnaden, jämfört med att t ex skruva ihop burkarna i något låglöneland. Jag tycker att det är värt det. Men jag kanske får ändra formuleringen ändå.

Förslag: This may increase total production cost somewhat but ensures best possible quality control of our products and in the end a satisfied customer which is paramount for us at Acoustic Illusion.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-02-15 14:31

matså skrev:Suck om man ändå var uppe i Stockholm när mässorna går. :( Jaja vad är väl en mässa...

:D :D Välkommen tillbaks Matså. Du får kasta dig i en taxi och åka till Stockholm 8O :)

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2013-02-15 14:52

petersteindl skrev:
matså skrev:Suck om man ändå var uppe i Stockholm när mässorna går. :( Jaja vad är väl en mässa...

:D :D Välkommen tillbaks Matså. Du får kasta dig i en taxi och åka till Stockholm 8O :)

Mvh
Peter

Käre Peter vet inte om min boss Gummsa gillar det. 8) :)
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-02-15 15:29

matså skrev:
petersteindl skrev:

Mvh
Peter

Om du inte vet, så kan du ta för givet att din boss verkligen kommer att gilla det :)
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2013-02-15 15:37

matså skrev:
petersteindl skrev:

Mvh
Peter

Du får väl ta med henne och ungarna till storstan! Medan de är på något lämpligt spektakel, smiter du iväg med oss ett tag!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2013-02-16 01:44

Naqref skrev:
Naqref skrev:AI-reklam

Nu är hemsidan uppe också. :D

http://acousticillusion.se/

Så nu kan ni börja granska efter språkliga fel och annat att gnälla på. :P

Grattis grabbar, en milstolpe i bolagets historia to be! :-)

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2013-02-16 15:26

PerStromgren skrev:
matså skrev:
petersteindl skrev:

Mvh
Peter

Du får väl ta med henne och ungarna till storstan! Medan de är på något lämpligt spektakel, smiter du iväg med oss ett tag!
jo det hade varit väldigt trevligt. Men ekonomin tillåter inte det.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-02-16 15:37

Naqref skrev:

Är det inte lite väl sent att börja gnälla då? Som nämnts tidiare så går det att få resurser för sådant INNAN det blir offentligt...

Namnvalet Ovation förvånar mig... som gitarrist tänker jag på en ganska så rundmagad gitarr, så att sen se ett rätblock förvånar verkligen. Någon risk inräknad att gitarrtillverkaren kan komma med invändning om namnanvändningen?
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2013-02-16 17:00

Nattlorden skrev:Namnvalet Ovation förvånar mig... som gitarrist tänker jag på en ganska så rundmagad gitarr, så att sen se ett rätblock förvånar verkligen. Någon risk inräknad att gitarrtillverkaren kan komma med invändning om namnanvändningen?

Jag hade precis samma tanke och invändning tidigare i tråden. Förmodligen tänker man sig namnet som en modellbeteckning, typ som Naim med sina Ovation, och inte som märke (som ju är AI). Tror jag...
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-02-16 17:13

Ah, sorry... den invändingen missade jag. :oops:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2013-02-17 10:36

Ska dricka lite kaffe, äta frukost, kolla på lite alpint, men sen ska jag nog gå tillbaka till mässan tror jag. Innan dess vill jag skriva ner mina intryck från de saker jag hann beta av i går.

Spenderade ingen tid på Sheraton eller på Sweetspot, utan fokuserade helt på Highendmässans tre lokaler i World Trade Center.

Man får så klart tänka lite bortom rummen, även om det i vissa fall är tydligt att det inte är rummen som är hela felet, även om de ofta ger sig till känna en hel del.

I ordning som jag hörde dem på mässan:

Holographic Audio och deras dalek
Första besöket spelades musik där rumsresonanser stod härliga till, men senare under dagen var programmaterialet bättre anpassat och då spelades något balkanaktigt med stor behållning och på riktigt hög nivå. Förutom biorummet med JBL Synthesis, så spelades det absolut högst här inne. Det gick hur bra som helst, var inte det minsta påfrestande, utan lät bara rent. Micke bytte till lite Alva Noto & Ryuichi Sakamoto efter en stund och fick även höra det fint återgivet till min stora glädje. Nada kompression.

Bremen
Tredje gången jag får chans att lyssna på Bremen 3D8 (slutgiltiga modellbeteckningen), samtliga gånger i mäss- eller butiksmiljö. Slås fortfarande av hur fantastiskt lite högtalare den låter. Det känns ytterligt neutral, särskilt tonalt, men även sett till hur lite den tycks komprimera (borttaget de lägsta frekvenserna). Det är en liten högtalare och rummet de spelade i var väl stort. Stereobilden föll isär lite och den högra högtalaren gav sig till känna lite för mycket. Jag kände inte riktigt igen den fantastiska panoramapresentationen från Sheraton för två år sedan, men tonaliteten känns igen och den fina hanteringen av högre frekvenser.

Samtidigt ska sägas att med väl valda musikspår verkligen tog rummet i besittning flera gånger. Men de fick kämpa hårt de små liven.

Genelec
Alltid proffsiga demon. Väldigt lite skitsnack från utställarna också, de lät högtalarna föra sin egen talan. De körde sitt vanliga, men ack så funktionella, demo där de medan musiken spelar, vandrar från den minsta modellen upp till den största. Snacka om homogen serie med otroligt lika återgivning. Störst skillnad märkte jag från minstingen (vad den nu hette) till den näst minsta, och sedan märktes skillnaden mest i ökande kapacitet neråt i frekvens när det stegades mot den största modellen. Bra ljud!

Bang & Olufsen
Har velat lyssna på Beolab 5 i så många år och nu fick jag chansen, fan vad kul! Satte mig ner och vad händer... Satt som ett frågetecken. Folk satt och njöt och såg inga brydda miner på de som höll i demon. Det lät totalt pannkaka! Programmaterialet var någon livespelning med U2 som visades på tv. Register stack ut på mycket märkligt sätt och där verkade finnas både en två och tre olika EQ:s, rumskalibreringar och kompressorer påkopplade. Så där tror jag INTE Beolab 5 låter om de är rätt inställda. Brukar sällan ens fundera på att säga till de som ställer ut att något inte står rätt till, men här var jag bra nära. Besökte senare en vän till mig som är B&O-fantast och han frågade mig om ljudet togs ut från tv:n. Det kollade jag aldrig, men det är ju mycket möjligt. Där finns hur många möjligheter som helst att sabba ljudet, med olika EQ:s. Mycket trist, ville så gärna ha en fin upplevelse där. Här helt helt övertygad om att det var någon klåfingrig som var skälet och inte Beolab 5.

Acoustic Illusion
En av mässans stora små glädjeämnen. Här spelades det musik! Riktigt bra lät det och med fint tryck, trots pyttehögtalare (nåja, 60 cm höga är de till trots). Men det var mjukt och lättlyssnat, ingen som helst vasshet någonstans. Här är det svårt att veta vad som är rum och vad som är konstruktion, men den känns snäll i toppen. Tyckte mig höra Anders och/eller Filip säga att den är tänkt för moderna vardagsrum, som extra högtalare vid exempelvis tv:n. Om jag tänker lite till på vad de sa kan det förklara den snälla toppen (eller kanske presensområde).

Marten
Inne hos Marten var jag två gånger, men fick aldrig någon bra plats. Det var lite för trångt och lite för varmt för avslappnad lyssning. Det spelades med svinadyr MSB-rigg (självaste MSB-mannen stod för presentationen, vilket var kul. Han var duktig på att inte snacka goja, utan höll sig till att tala mycket om detaljer i musiken vilket jag uppskattade mycket). Högtalarna var Django XL. På de två gånger jag var där uppfattade jag ingenting som störde mig i återgivningen, vilket kan ses som ett gott betyg, men behöver lyssna mer. Där jag satt, båda gångerna, hörde jag mest av den ena högtalaren vilket är en naturlig begränsning som gör det svårt att säga så mycket mer. Men som sagt, inget stack ut och det verkade låta bra. Går jag till mässan igen kommer jag försöka lyssna mer här.

Wavvelit
Trots den plyschinredda biosalongen de huserade i, lät det otroligt ljust och dött. Att det här var det något som inte stod rätt till, kändes direkt jag klev in. Tror inte det var programmaterialet.

JBL Synthesis
Minns inte vem som stod i demon, men högtalarna var JBL Synthesis med lite portade 18" i botten osv osv. Sanslöst kul och de enda som kunde tävla med Holographic Audio när det kom till tryck. Jag och blixten_no1 satt bara och skrattade. Vassa i toppen, men ändå riktigt roligt. Någon låt med Queen var inte så kul, tyvärr, men alla filmdemos hade jag gärna sett om och om och om igen. Är inte övertygad av surroundljudet, högtalarnas placering hördes nästan direkt, men tonalt höll de i hop med frontarna och centern.

Audio Concept med Avalon Indra
Avalon gör sanslöst snygga högtalare. Det där formspråket talar till mig otroligt mycket. Tyckte de lät bra, med fin röståtergivning med mycket värme. Kanske lite väl mycket värme, svårt att säga, för här gav sig rummet tillkänna på nästan samtliga spår jag hörde där inne. Och stackarna fick jobba hårt, jisses så elementen sparkade. De hade mått bra av att sänka ljudnivån något. Högtalarna stod flera meter ut i rummet och ljudbilden presenterades långt bakom dessa. Så var det på samtliga inspelningar, men samtidigt var de flesta inspelningarna (alla jag hörde vad jag minns) liveinspelningar med stort inspelat rum. Svårt att skilja på vad som var högtalarens förtjänst, inspelningen samt placeringen av högtalarna. Önskade att det hade spelats lite fler torrare inspelningar för att kunna bedöma detta bättre. Just detta är något jag önskar fler utställare kunde gjort bättre. Hur som helst, Avalon Indra lät bra tycker jag. Skulle vilja lyssna mer på dessa.

MBL
Det jag skrev om placering långt ut i rummet ovan, gäller i ännu större grad MBL-presentationen (osäker vem som stod bakom denna, Audio Concept igen?). Det spelades endast pianostycken när jag var där inne och det talades mycket om musikhistorik. Intressant förvisso och en sanslöst ljudpanorama! Har aldrig någonsin sett en flygel ståendes på scen för mitt inre på detta sätt tidigare. Totalt haksläpp på den punkten. Men, som sagt, vad var placeringen, vad var inspelningen och vad var högtalaren? Hade så hemskt gärna hört ett mer varierat programmaterial, så det hade gått att bilda sig en uppfattning lite bättre. Fantastiskt kul var det ändå, jag gillade detta mycket. Nu var lokalen gigantisk och så var även ljudet, men tyckte ändå att saker presenterades hyfsat exakt i ljudbilden. Det där förbryllade mig en smula.

De spelade på en av deras mindre stativare. Tror inte det var den minsta dock. Rätta mig gärna!

----------

Detta är vad jag minns i nuläget, så det måste ha varit de viktigaste intrycken. Trevlig mässa!

Många höll sig undan den värsta mässmusiken, men väldigt många spelade endast upp liveinspelningar med upptagningar gjorda i stora lokaler. Med flera som hade utdragna högtalarplaceringar långt ut i rummen var det i alla fall väldigt svårt för mig att avgöra vad som var vad. Om jag får önska en bättring, så är det ett mer varierat programmaterial för att lättare kunna bedöma en högtalares inverkan på återgivningen.
Senast redigerad av shifts 2013-02-17 11:32, redigerad totalt 1 gång.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2013-02-17 10:52

Ingen som tagit foto?

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2013-02-17 10:54

2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad

Inläggav Strmbrg » 2013-02-17 10:57

Nå, lirades det någon "storskalig klassisk musik" nånstans då?
Eller missade jag ingenting?

:wink:
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
Kronkan

Inläggav Kronkan » 2013-02-17 11:27

Shifts - Tack för trevlig och som det tycks insatt text. Själv är jag ju i Göteborg och kanske inte heller springer ner mässor heller. Men trevligt att läsa.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2013-02-17 11:41

Tack Kronkan! Tycker själv det blir mer intressant med fleras intryck av rummen, då man kan börja pussla ihop och se om fler håller med eller om åsikterna glider isär. Alla verkar fokusera på lite olika saker.

Något jag finner svårt, är att koppla bort mina förväntningar när jag sätter mig framför något okänt. Vill försöka ge alla samma chans, men så fort jag ser ngt börjar mina associationer och intryck komma, innan jag ens lyssnat. Ibland präglar det där åsikten om ljudet. Rätt ofta skulle jag vilja säga.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2013-02-17 12:09

Strmbrg skrev:Nå, lirades det någon "storskalig klassisk musik" nånstans då?
Eller missade jag ingenting?

:wink:

Det spelades allt möjligt, även "storskalig klassisk musik". Jo du missade en hel del som Magico S5 drivna med dubbla Devialet. Det systemet lät väldigt bra med "storskalig klassisk musik" som fransosen från Devialet hade med sig.
Var även nöjd med vad jag hörde Totem Wind prestera. Larsen och Aurelia lät också bra till en betydligt mer plånboksvänlig prislapp :)
Det jag inte var nöjd med var Brinkman/VTL/Nordost/Wilson som lät förfärligt. De nya Alexia visades upp med de gigantiska VTL Siegfried blocken men pga det stora men usla rummet presterade systemet långt under vad jag är säker på att det är kapabelt till. Trist.

På "High End" lät de vackra Avalon Indra väldigt bra tillsammans med Boulders maffiga elektronik.....trots att rummet gav sig till känna i basen.
Martens nya, och i sammanhanget "billiga", Django L var klart hörvärda. Här tillsammans med MSB´s mindre billiga elektronik :wink:
Tyvärr missade jag TAD då de fanns på "mässweekendens" tredje ställe 8O . Nästa gång vill jag se EN mässa.
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear”

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-02-17 12:19

TAD, ML-rummet på Sheraton och Avalon-rummet var platser där jag utan vidare hade kunnat kastbyta min egen ljudanläggning. De snygga The Lars kunde ha fått följa med hem av rent estetiska skäl. Övriga utställare kan få behålla sina anläggningar, ehuru många av dem lät riktigt bra och säkert hade kunnat låta ännu bättre. Får väl erkänna att jag inte gav alla tio minuter ens. Hade funderingar på att åka upp även idag, men nä, en mässa får räcka. Klämmer Sweetspot i april istället. Senare idag ska jag se vad som fastnade på minneskortet. Min polare noterade att det även i år fanns en dold högtalare i ägg-rummet. Peter var inte på plats när vi såg den, så jag kunde inte fråga om den hade någon roll även i år. För visst består väl äggen av två högtalare? Peter bjöd på stor musikalisk underhållning då jag fick upp öronen för den galet unga (11-år) operasångerskan Jackie Evancho. Var får hon all kraft ifrån? http://www.youtube.com/watch?v=3d_XTvLalJk
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2013-02-17 12:26

hifikg: Hur bokar man in sig i TAD-rummet? Bara en sådan sak gör att jag inte orkar gå dit för att ta reda på det, men om du vet vore topp!
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-02-17 12:38

shifts skrev:hifikg: Hur bokar man in sig i TAD-rummet? Bara en sådan sak gör att jag inte orkar gå dit för att ta reda på det, men om du vet vore topp!

Vi bokade inte alls. Parkerade bilen utanför Stadshuset (gratis där) och promenerade förbi Sheraton på väg mot mässan. Så vi slank in där någon minut före tio och hamnade som nummer sju-åtta i kön. De tog väl in ett tjugotal åhörare. De som väntade på nästa sittning fick njuta av levande musik fick vi se sen. Det var väldigt lugnt på Sheraton, åtminstone på förmiddagen.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Torrowitz

Inläggav Torrowitz » 2013-02-17 13:05

shifts skrev:
MBL
Det jag skrev om placering långt ut i rummet ovan, gäller i ännu större grad MBL-presentationen (osäker vem som stod bakom denna, Audio Concept igen?). Det spelades endast pianostycken när jag var där inne och det talades mycket om musikhistorik. Intressant förvisso och en sanslöst ljudpanorama! Har aldrig någonsin sett en flygel ståendes på scen för mitt inre på detta sätt tidigare. Totalt haksläpp på den punkten. Men, som sagt, vad var placeringen, vad var inspelningen och vad var högtalaren? Hade så hemskt gärna hört ett mer varierat programmaterial, så det hade gått att bilda sig en uppfattning lite bättre. Fantastiskt kul var det ändå, jag gillade detta mycket. Nu var lokalen gigantisk och så var även ljudet, men tyckte ändå att saker presenterades hyfsat exakt i ljudbilden. Det där förbryllade mig en smula.

De spelade på en av deras mindre stativare. Tror inte det var den minsta dock. Rätta mig gärna!

----------

Hej Shifts!

Du hamnade mitt i ett föredrag som jag och inte Tomas Gluck höll. Det var inte en direkt demonstration av högtalarna. Föredraget hette ”Varför finns det så få bra pianoinspelningar”. Därför var det i stort sätt bara pianomusik som spelades. Tidigare under dagen hade det spelats i flera timmar varierad musik av just Tomas samt även hållits andra föredrag.

Inspelningarna var mina och kan köpas genom Audio Concept eller genom mig själv på www.Torgny.biz och ett mail.

Jag tar dock gärna åt mig att du gillade föredraget, uppfattade att inspelningarna lät mycket bra och med en mycket tydligt ljudpanorama trots stor lokal! Men detta är resultatet av metoden. Jag har naturligtvis inte uppfunnet detta själv utan bara förädlad idéerna. Tyvärr har de mer eller mindre fallit i glömska sedan mitten av 60-talet. Jag vågar påstå att det slutliga ljudresultatet blir mer naturtroget och därmed bättre om man spelar in på detta sätt.

Det finns finns närmare förklarat på min hemsida eller i två trådar. En längre på Euphonia: http://www.euphonia-audioforum.se/forum ... opic=10201

samt en kortare på Faktiskt: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=52842

Efter någon eller några sidor på dessa länkar så skriver jag en del om tankarna bakom inspelningarna samt svarar på en del frågor.

I dag på Mässan, vet jag inte vad de gör i just detta rum med MBL-system. Kanske gör mer regelrätta demonstrationer. Mitt föredrag i själva butiken Audio Concept – som detta var en kortversion av – var 3,5 timma långt. Jag blev förvånad över att det var så många på HighEnd Mässan som satt kvar de 2 timmar och 15 minuter som vi höll på igår! Sista halvtimmen ägnades åt olika fel som uppstått i flera inspelningar, en del av det ganska så humoristiska slaget.

Mvh/Torgny

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-02-17 13:23

Fin genomgång där, Shifts!
Håller med om det mesta men inte allt.
Wavelit lät riktigt fint - utan vasshet i mina öron, till skillnad mot förra året. och vad gäller Avalonhögtalarna så hörde jag ingenting av rummet. 8O Satt långt bak till höger med 2-ch och vi var båda förbluffade av att inte rummet gav sig tillkänna med tanke på alla hårda ytor och bara ett par diffusorer.

Tog en hel del bilder men med katastrofalt resultat. Tog med två objektiv, Tamron 11-16 och en Nikon 35. Alla bilder tagna med vidvinkeln är suddiga, Jag tappade den i golvet precis innan jag åkte in så den har tydligen gått sönder.

Här är iaf på väg in.

Bild
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-02-17 13:49

Helt oväntat blev det här favoritprodukten på mässan för min del. 8O

Bild

Limpan från Polk Audio. Optisk ingång för t.ex. TV, Airplay, USB och ... nåt mer.
Två entums domediskanter och två 5,25 tummare, 2x90 Watt.
Den lät kort sagt haksläppsbra, tycker jag. Kommer i butik om några månader och kommer troligen att kosta någonstans mellan fem och sex tusen kronor.

Användarvisningsbild
Strmbrg
Syftistikerad

Inläggav Strmbrg » 2013-02-17 13:52

KarlXII skrev:...
och vad gäller Avalonhögtalarna så hörde jag ingenting av rummet. 8O Satt långt bak till höger med 2-ch och vi var båda förbluffade av att inte rummet gav sig tillkänna med tanke på alla hårda ytor och bara ett par diffusorer.
...

Hur vet du det?

Alltså, hur VET du att du inte hörde någonting av rummet?
Visst, jag kan mycket väl förstå om det lät annorlunda än du hade förväntat dig, men det betyder väl inte att rummet inte "hördes"?
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-02-17 13:59

Strmbrg skrev:
KarlXII skrev:...
och vad gäller Avalonhögtalarna så hörde jag ingenting av rummet. 8O Satt långt bak till höger med 2-ch och vi var båda förbluffade av att inte rummet gav sig tillkänna med tanke på alla hårda ytor och bara ett par diffusorer.
...

Hur vet du det?

Alltså, hur VET du att du inte hörde någonting av rummet?
Visst, jag kan mycket väl förstå om det lät annorlunda än du hade förväntat dig, men det betyder väl inte att rummet inte "hördes"?

I know nothing. I am from Barcelona.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2013-02-17 14:05

Mmm...ägg....

Bild

Bild

Användarvisningsbild
blixten_no1

Inläggav blixten_no1 » 2013-02-17 14:07

KarlXII skrev:Helt oväntat blev det här favoritprodukten på mässan för min del. 8O

Bild

Limpan från Polk Audio. Optisk ingång för t.ex. TV, Airplay, USB och ... nåt mer.
Den lät kort sagt haksläppsbra, tycker jag. Kommer i butik om några månader och kommer troligen att kosta någonstans mellan fem och sex tusen kronor.

Jaja salta på bara! :D

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2013-02-17 14:08

Användarvisningsbild
murgatroyd

Inläggav murgatroyd » 2013-02-17 14:42

KarlXII skrev:Helt oväntat blev det här favoritprodukten på mässan för min del. 8O

Intressant! 8)
Vem tar in Polk numera i Sverige?
(Var det inte Tore Wallenstrand (RIP) under guldåldern?)

Här är PDF:
http://www.polkaudio.com/downloads/tech-briefs/WoodbourneTechBrief_01.pdf
'Audiophile in hibernation'

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2013-02-18 15:24

Nattlorden skrev:
Naqref skrev:

Är det inte lite väl sent att börja gnälla då? Som nämnts tidiare så går det att få resurser för sådant INNAN det blir offentligt...

På faktiskt.se är det aldrig försent att gnälla på något. 8) :wink:
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi