Moderator: Redaktörer
tvett skrev:Tyckte du hade en väldigt bra poäng om kvantitativ och kvalitativ bas.
tvett skrev:Sen kan man utan att tänka på kvalitet
Bygga ett "potent" system som kan
Skapa mycket bas, och ändå skruva
Upp kurvan
bensnake skrev:tvett skrev:Sen kan man utan att tänka på kvalitet
Upp kurvan
Det där var fult...
aisopos skrev:Varför fundera så mycket.
Känner man sig lycklig så är man lycklig ...
Strmbrg skrev:Typ "högt ljud, bastryck och annat sådant"?
Är det "sånt" du huvudsakligen fokuserar på?
Eller lyssnar du mer på de subtila nyanserna?
Vad för slags musik?
---
Vaddå? Det ena utesluter väl inte det andra?
Är hela inlägget väldigt dumt och provocerande kanske?
Vad för slags musik?
---
phon skrev:Strmbrg skrev: Jag gillar att fundera.
Jamen ... vad är MÅLET med att fundera?
-Palle- skrev:bensnake skrev:tvett skrev:Sen kan man utan att tänka på kvalitet
Upp kurvan
Det där var fult...
Tycker du han har fel?
bensnake skrev:-Palle- skrev:bensnake skrev:tvett skrev:Sen kan man utan att tänka på kvalitet
Upp kurvan
Det där var fult...
Tycker du han har fel?
![]()
Syftade på en annan tråd som tvett agerat i...
Vad för slags musik?
---
Vad för slags musik?
---
steveo1234 skrev:Att kunna spela starkt med bas och sånt är bara ett fokusområde tills man kan göra det. När begränsningen att INTE kunna göra det är borta så funderar man inte på det längre. Då lyssnar man bara.
PerStromgren skrev:Jag har hört kompetenta system, men jag är som sagt inte riktig beredd att skaffa ett, eftersom de är så jäkla stora.
PerStromgren skrev:steveo1234 skrev:Att kunna spela starkt med bas och sånt är bara ett fokusområde tills man kan göra det. När begränsningen att INTE kunna göra det är borta så funderar man inte på det längre. Då lyssnar man bara.
Du har nog en poäng där. Jag har aldrig ägt en system som kan återge en akustisk (eller el-) bas på ett trovärdigt sätt, utan att jag varit rädd att det ska börja skramla eller klippa eller dista eller ha sig. Min tråd om Bela Fleck tror jag visar detta tydligt. Jag är nog inte heller beredd att belamra mitt lyssningsrum (ca 40 kvm) med vad som behövs för att åtgärda denna brist.
Jag har hört kompetenta system, men jag är som sagt inte riktig beredd att skaffa ett, eftersom de är så jäkla stora.
boom skrev:Panelguy skrev:Jag ser buttkickern som den viktigaste komponenten i ett seriöst system så jag fokuserar väl på de subtila nyanserna.
Hur kan du få en rumpskakare till grovt ljud.
steveo1234 skrev:PerStromgren skrev:steveo1234 skrev:Att kunna spela starkt med bas och sånt är bara ett fokusområde tills man kan göra det. När begränsningen att INTE kunna göra det är borta så funderar man inte på det längre. Då lyssnar man bara.
Du har nog en poäng där. Jag har aldrig ägt en system som kan återge en akustisk (eller el-) bas på ett trovärdigt sätt, utan att jag varit rädd att det ska börja skramla eller klippa eller dista eller ha sig. Min tråd om Bela Fleck tror jag visar detta tydligt. Jag är nog inte heller beredd att belamra mitt lyssningsrum (ca 40 kvm) med vad som behövs för att åtgärda denna brist.
Jag har hört kompetenta system, men jag är som sagt inte riktig beredd att skaffa ett, eftersom de är så jäkla stora.
De MÅSTE ju inte vara stora. Min låda är knappt 400liter stor i lyssningsrummet och det kan man faktiskt klara sig med om man är lite finurlig.
steveo1234 skrev:Strmbrg skrev:Typ "högt ljud, bastryck och annat sådant"?
Vad för slags musik?
---
Jag fokuserar nog inte lika mycket på det som du gör tror jag...
Att kunna spela starkt med bas och sånt är bara ett fokusområde tills man kan göra det. När begränsningen att INTE kunna göra det är borta så funderar man inte på det längre. Då lyssnar man bara.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster