Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Strmbrg skrev:Flint skrev:Strmbrg
Stör du dig på något i ditt ljud?
Njä-öh,
Jag gör väl inte det.
Det som stör mig mest - dock inte besvärande mycket - är att jag fortfarande letar efter den "optimala musiken".
Flertalet kompositioner är - när allt kommer omkring - ganska idétorra och halvtråkiga.
Jag önskar mig mer musik av den här typen:
http://www.youtube.com/watch?v=Rfysyex_DAk
Typ.
OT.
Jag har tänkt på det några gånger. Vi delar många synpunkter i stort vad gäller HiFi men vi delar definitivt inte musiksmak... Kan det bero på att jag lirar själv och får uttryck för trycket i min personlighet medan du hämtar och översätter ditt utryck i lyssningen. Jag menar att lira rock även om det bara är i ett amatörgäng är ett svettigt helvete som tar musten ur en. Bara spånar av nyfikenhet på vad som styr vårt musikval.
xeizo skrev:Det verkar som att många här är alldeles för insnöade på gigantiska bassystem, jag tror inte att de flesta musiker tänkt sig att det var så deras alster skule avlyssnas - det kanske är lite _musik_-intresse som behöver uppgraderas, snarare än ännu fler baslådor, hos de som börjar känna sig lyssningströtta![]()
xeizo skrev:Det verkar som att många här är alldeles för insnöade på gigantiska bassystem, jag tror inte att de flesta musiker tänkt sig att det var så deras alster skule avlyssnas - det kanske är lite _musik_-intresse som behöver uppgraderas, snarare än ännu fler baslådor, hos de som börjar känna sig lyssningströtta![]()
adzer skrev:Att återge hela fonogrammets innehåll med låg dist menar du?
xeizo skrev:adzer skrev:Att återge hela fonogrammets innehåll med låg dist menar du?
Det är exakt det jag menar. Man är så besatt av "disten" så att man glömmer att höra musiken!
Hur illa brukar inte en livelokal låta ...
xeizo skrev:Toknöjd! Så mycket musik, så litet tid
bakerman22 skrev:Underdimensionerat bassystem.
Det bottnar ibland.
adzer skrev:xeizo skrev:Det verkar som att många här är alldeles för insnöade på gigantiska bassystem, jag tror inte att de flesta musiker tänkt sig att det var så deras alster skule avlyssnas - det kanske är lite _musik_-intresse som behöver uppgraderas, snarare än ännu fler baslådor, hos de som börjar känna sig lyssningströtta![]()
Att återge hela fonogrammets innehåll med låg dist menar du?
xeizo skrev:adzer skrev:Att återge hela fonogrammets innehåll med låg dist menar du?
Det är exakt det jag menar. Man är så besatt av "disten" så att man glömmer att höra musiken!
Hur illa brukar inte en livelokal låta ...
xeizo skrev:Dessutom, jag som hållit på en hel del med musik själv hör ju ofelbart massor av misstag som producenten/teknikern gjort i mixen, och jag hör misstag som musikerna gör - de sakerna försvinner inte för att stereon blir bättre, tvärtom - och inte vill jag byta ut dom(musiker/tekniker) bara för att de inte presterar med "låg dist" ;.-)
Nagrania skrev:Egentligen ingenting som stör mig. Jo en sak som stör mig är när min fru torkar håret och det blir ett svagt brum i högtalarna.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster