Köpte dock en Samsung YP-6M till min fru för ett tag sedan och den stödjer OGG Vorbis och 512MB för "bara" 995:-
Moderator: Redaktörer
Henrik_Holst skrev:Ja det är förvånansvärt få spelare som har stöd för Vorbis och Flac trots att de är helt fria att implementera (till skillnad mot t.ex WMP och MP3 som är patenterade och kräver licenspengar), och att fulla implementationer finns fritt tillgängliga. Man blir nästan lite konspiratorisk av det.
Köpte dock en Samsung YP-6M till min fru för ett tag sedan och den stödjer OGG Vorbis och 512MB för "bara" 995:-
Jag är öppen för förslag på spelare som har minst 512MB minne OCH Ogg Vrobis stöd för mindre än 995:- (i svensk butik). Att man kan få flera gb för 300:- mer rör mig liksom inte ryggenSen tycker jag det var en dyr spelare med tanke på vad som finns på marknaden!
Att inte implementera dem är ju en bidragande orsak till att de är små!de är så små fortmat
Henrik_Holst skrev:Jag är öppen för förslag på spelare som har minst 512MB minne OCH Ogg Vrobis stöd för mindre än 995:- (i svensk butik). Att man kan få flera gb för 300:- mer rör mig liksom inte ryggenSen tycker jag det var en dyr spelare med tanke på vad som finns på marknaden!
Att inte implementera dem är ju en bidragande orsak till att de är små!de är så små fortmat
Håller med, för det är väl AAC som du menar eftersom det är äldre än OggMen det är som att satsa på gammal teknik
Henrik_Holst skrev:Håller med, för det är väl AAC som du menar eftersom det är äldre än OggMen det är som att satsa på gammal teknik
Style skrev:Toth skrev:
Originaltanken var givetvis att kunna fixa till information som inte kunde läsas ordentligt (vet inte vad det är för algoritm). .
Salomon Reed
Toth skrev:Jag vet uppriktigt sagt inte om dagens cd-läsare använder korrektionsdata om detta finns närvarande. Men om de gör det så kan det vara skillnad på hur rippningsprogrammen läser från skivorna.
ormm skrev:Hur mycket mindre blir en FLAC jämförm med WAV?
Henrik_Holst skrev:precis, eftersom det inte är en lossless algoritm så kan man inte garantera en viss komprimeringsgrad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster