Hur väljer ni delarna i era anläggningar?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Vad är viktigast i era val av delar till anläggningen?

Omröstningen slutade 2005-09-17 00:38

Endast mätvärden
2
2%
Till övervägande del mätvärden
7
8%
Endast ljudet
30
33%
Till övervägande del ljudet
42
46%
Lika delar mätvärden och ljudet
10
11%

Antal röster : 91

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2005-09-21 11:07

hevi skrev:
gromit skrev:
Jorma skrev:Hur många fler räknefel och fel antaganden finns det i texten som du skrev Morello :?:

Hur många räknefel finns det då på din hemsida och under framtagandet av dina kablar? :lol: :lol:

/Gr.

Spelar ju ingen roll hur mycket jorma, morello eller någon annan räknat fel på skineffekten i en audiokabel eftersom den i sammanhanget påverkar slutresultatet ungefär lika mycket som ett par extra dammkorn i luften mellan dig och högtalaren skulle göra 8) .

Henrik

Morello räknar aldrig fel 8)

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-09-21 11:07

Rydberg skrev:
Bernt skrev:Gillar förresten IRC också, särskilt när Rydberg säger att han skulle kunna mörda Jorma, frågar Jax om allt möjligt och sedan gör inlägg där kunskapen framstår som hans egen. Sånt är spännande! :wink:
Eh? Skämtar du? Jag frågade Jax om mitt eget tankesätt men fick inget direkt svar, satte mig ner och tänkte liet till samt skrev ett eget. Så skapa dig inga illusioner.......

Ja, jag var smått irriterad på Jorma igår

Rydberg, angående det andra då? Nu är det faktiskt DU som får förklara dig. Du tänker väl inte smita undan ditt ansvar att förklara dig angående dessa hårda ord under IRC.

Jag är mån om detta forum, jag skulle inte tycka om ifall någon lämnar in en ansökan om stämning så moderatorerna hamnar i trubbel pågrund av att du uttalar dig som en 6-åring.

Speciellt eftersom jag har stort förtroende för dig, och tycker du är en sjysst en.
Senast redigerad av NNord 2005-09-21 11:12, redigerad totalt 1 gång.
NN

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-09-21 11:09

Jorma skrev:
Bernt skrev:Gillar förresten IRC också, särskilt när Rydberg säger att han skulle kunna mörda Jorma, frågar Jax om allt möjligt och sedan gör inlägg där kunskapen framstår som hans egen. Sånt är spännande! :wink:

Jag har sett detta också och en del annat skit som har förekommit där och väljer att inte vara medlem här längre, adjö.
Jag har dom avsnitten från IRC sparade i form av skärmdumpar och det är inte bara Rydberg som ligger risigt till.
Hans kunskaper som han får genom tjatt på IRC ger jag inte mycket för.
Så bra, då ser du ju att jag vet vad jag pratar om :wink:

Så du hotar flera här, smart drag :wink:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-09-21 11:11

Jorma skrev:

Jag har sett detta också och en del annat skit som har förekommit där och väljer att inte vara medlem här längre, adjö.
Jag har dom avsnitten från IRC sparade i form av skärmdumpar och det är inte bara Rydberg som ligger risigt till.
Hans kunskaper som han får genom tjatt på IRC ger jag inte mycket för.

Men det är ju själva f-n.... Kan ni grabbar inte diskutera kablars vara eller icke vara utan att förfalla till rena dumheter och personpåhopp?

Anser man att någon har räknat fel, frågar man väl hövligt om dom inte menar si istället för så? Och kanske visar hur man själv skulle räkna?

Jag tror förstås att Jorma klarar av att såväl tillverka som att marknadsföra sina kablar utan hjälp av apskocken på Faktiskt.... :D

/ B

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-09-21 11:12

NNord skrev:Rydberg, angående det andra då? Nuär det faktiskt DU som förklara dig.

Hur många ggr tror du folk fysiskt har kissat på personer när det säger: "Jag pissar på dig" (gärna med lite brytningt) ?

Säger talesätt och uttryck för känslor något? :wink:

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-09-21 11:14

Jorma skrev:Jag har dom avsnitten från IRC sparade i form av skärmdumpar och det är inte bara Rydberg som ligger risigt till.

Vilken tur att jag har dina PM och mailhot sparade också då (som du skrev för nått år sedan) 8)

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-09-21 11:15

Rydberg skrev:
NNord skrev:Rydberg, angående det andra då? Nuär det faktiskt DU som förklara dig.

Hur många ggr tror du folk fysiskt har kissat på personer när det säger: "Jag pissar på dig" (gärna med lite brytningt) ?

Rydberg, tycker nog att en förklaring är på sin plats. För oss utomstående som inte var på IRC-kanalen ser det väldigt illa ut.

OBS att jag är övertygad om att du vare sig kissar på folk eller mördar dem. Men ett klargörande (utan en massa klarfrågor) skulle så att säga lägga ner den delen av diskussionen.

/J
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-09-21 11:16

klart man kan vara förbannad. jag är bara mån om forumets utvekling.

det är bättre att diskutera konstruktivt än att munhuggas.
NN

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-09-21 11:16

Bill50x skrev:Jag tror förstås att Jorma klarar av att såväl tillverka som att marknadsföra sina kablar utan hjälp av apskocken på Faktiskt.... :D
/ B

Jojo, att han kan tillverka dem och marknadsföra dem råder det ingen som helst tvivel om! 8O

Räkna däremot, då är det nog bäst att be aptrusten om hjälp... :D

:wink: /J
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
gromit

Inläggav gromit » 2005-09-21 11:17

Bill50x skrev:Men det är ju själva f-n.... Kan ni grabbar inte diskutera kablars vara eller icke vara utan att förfalla till rena dumheter och personpåhopp?

Anser man att någon har räknat fel, frågar man väl hövligt om dom inte menar si istället för så? Och kanske visar hur man själv skulle räkna?

Man får den respekt man förtjänar.

Om man kommer med en ödmjuk attityd och visar andra respekt kommer man också själv att bli behandlad på det viset.

Stövlar man in utan hänsyn eller respekt och drar folk över en och samma kam så kommer man att bli behandlad därefter. Så fungerar det.

/Gr.
Den vise vill veta, den enfaldige tala.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-09-21 11:21

Det finns ngt som heter att låta bli att sänka sig till en viss nivå, och som jag sett det så har det sänkt nivåerna till en nedåtgående spiral. En fortfarande någorlunda (nåja) sund diskussion har förts. Antingen återgår ni till den, eller så låser jag denna tråd. Trådskaparen har ju tröttnat.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-09-21 11:25

NNord skrev:klart man kan vara förbannad. jag är bara mån om forumets utvekling.
det är bättre att diskutera konstruktivt än att munhuggas.
Jag är helt enig med dig NN! Man kan faktiskt välja att sluta prata/diskutera med dom man inte finner intressanta eller roliga som personer.

Forumets utveckling är viktigt och senaste 2 veckorna har det gått nedför med faktiskt.se och borta är dom intressanta och djuplodande tekniska inläggen från diverse herrar.
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-09-21 11:31

jonasp skrev:
Rydberg skrev:

Rydberg, tycker nog att en förklaring är på sin plats. För oss utomstående som inte var på IRC-kanalen ser det väldigt illa ut.
Vad är det jag ska klargöra? Den exakta formuleringen? :?

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-09-21 11:42

8O Herregud, finns det inga gränser alls här Herr moderatorer 8O
Oavsett "vilka" som nu var inblandade i denna tråds lågvattenmärken så BORDE ledningen för detta forum faktiskt överväga hårdare tag när trådar spårar ur med hot och personangrepp osv. Har läst lite grand här sista tiden, mest pga att jag har varit sjukskriven (gott om tid då) och det återkommer ju hela tiden sk.a. lågvattenmärken i alla möjliga trådar, och det enda som händer är att en moderator går in och uppmanar till lugn och sen fortsätter det att rulla på. Högt till tak kommer en del att säga, men högt till tak har inget att göra med personangrepp osv, då handlar det mer om sandlåde nivå för 7-åringar. Många här är duktiga på att tala om hur duktiga de är i olika ordalag, och då borde det inte vara så svårt att ha en skopa folkvett också.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-09-21 11:46

FBK:

Hårdare tag var beställt. Så nu stänger vi butiken denna gång. Vad jag försökte hoppas på människans förmåga att bättra sig och att lära sig, så det är därför denna diskussion hållits öppen. Men eftersom jag har blivit bevisad motsatsen medelst stank av småpojkars blöjor i denna tråd så låses den därmed.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-09-21 12:02

NNord skrev:Jag är mån om detta forum, jag skulle inte tycka om ifall någon lämnar in en ansökan om stämning så moderatorerna hamnar i trubbel pågrund av att du uttalar dig som en 6-åring.

Visst är det tråkigt att det blir en så infekterad stämning här men några saker ska vi ha klara för oss:
1. Det finns inga andra kopplingar mellan irc-kanalen och faktiskt.se förutom att de delvis drivs av samma individer. Vad som sker där sker där och vad som sker här sker här.
2. Både där och här är varje person juridiskt ansvarig för vad man säger. Risken för att vi moderatorer skulle råka illa ut är minimal (så länge vi inte undanhåller informaton om vem som har gjort vilka uttalanden).

Utöver detta:
Jag har läst loggen från IRC-kanalen och den som tolkar det som lösryckt låter som ett mordhot även som ett mordhot när det är satt i sitt sammanhang har varken haft större eller mindre syskon.

Jorma har efter dessa turer bett om att få bli borttagen. Så gör vi inte här men vi har åtminstone till hälften tillgodosett honom genom att göra hans användare inaktiv. Vi hoppas att stämningen blir bättre så att du vill återkomma Jorma (när så passar, vilket du avgör själv).

I övrigt har jag inget att tillägga Vee-Eights inlägg.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi