Hur testar ni kablar?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-09-21 09:19

Hetsporren skrev:
Sanoj skrev:Hur är man när man är "kabeltroende"

Man tror att det skulle vart tyst, utan kablar mellan stereodelarna.

Ja nått bråk skulle det inte bli i alla fall, inga ögonklösartrådar heller !
NN

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-09-21 10:33

Sanoj skrev:Hur är man när man är "kabeltroende" :?:

// Jonas

Mja, jag vet inte riktigt, men förmodligen tror man att kablarnas kvalitet har en avgörande påverkan på ljudet.

Jag tvekade faktiskt lite när jag skrev det eftersom det är lätt att tolka in en värdering i det, men jag hittade inget bättre, kort ord. "Kabelförespråkare" har dykt upp i tråden, men tom jag tycker ju att man ska ha kablar. "Dyrkabelförespråkare" skulle man också kunna tänka sig, men återigen finns det en värdering i det.

Jag tror ni fattar vad jag menar iaf.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-21 11:30

Då du inte kommenterat mitt senaste inlägg gör jag bl.a. antagandet (INTE påståendet) att dina läs- och skrivsvårigheter (av dig ofta åberopade i andra sammanhang) inte är av det slaget att de på något sätt kan tänkas eventuellt, i någon grad bidraga till att något av det jag skrivit kunnat missuppfattas av dig. OK, då ligger felet hos mig (kanske i form av tidigare odiagnostiserad dyslexi).

Jag tar aldrig upp detta. Andra håller hela tiden på med det...Tex du just nu FAST mitt handikapp absolut inte här har en enda betydelse.
Att moderatorer ej går in här är rent ett öppet hån mot mig personligen samt mot mitt handikapp.. Att ha ett handikapp och bli utsatt för rena förlöjliganden samt ironiserande över ens handikapp av en annan medlem anser jag borde väcka vilken seriös moderator som helst. Men jag förstår det är fritt "skottfält" på en som mig som inte "passar in" i gemenskapen här..

BEDRÖVLIGT..

Jösses! Här har man angripit sig själv utan att ens koppla

Jag förstår du i din egen text ger DITT utryck för vad du söker att åstakomma här. Rätt tydligt uppvisats...

Får jag anmäla en avvikande åsikt? Visst förstår man att DTHs inlägg provocerar en kabeltroende? Det är skrivet i formen "att lägga ord i munnen" på dem, och avslutar med hur häpnadsväckande dumt det är att säga så.

Även om jag instämmer i sak, så är formen provocerande, och följderna ganska givna.

...men det är ju bara vad jag tycker.

Svante
Tack för din insikt varför samt hur det kommer sig att jag läser DTH´s inlägg som jag gör. Det är INTE frågeställningen jag säger nåt emot. Utan sättet .

Tack för du gav ditt inlägg

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2005-09-21 11:53

Mayro skrev:Svante
Tack för din insikt varför samt hur det kommer sig att jag läser DTH´s inlägg som jag gör. Det är INTE frågeställningen jag säger nåt emot. Utan sättet .

Tack för du gav ditt inlägg

Hehe, ja tacka inte för mycket... Det går ju att svara på olika sätt också... :wink:
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-21 12:36

Det håller jag med dig om Svante.. ABSOLUT...

Men tyvärr kan vissa typer av saker bara inte få bassera utan reaktion. Att DTH "tar med sig" debatten från Jormas tråd och börjar med den typ av inlägg han gör direkt i en annars trevlig tråd i stora drag gör det mer än oundvikligt att reagera.

Att det sedan visar sig rätt klart att DTH endast har ett mål i sina inlägg är tydligt. Han drar sig inte ens från att IGEN dra upp folks handikapp.. Och han gör detta i formen att den handikappade sitter och påpekar detta själv hela tiden.

Vilket är totalt osant. samt endast ett lite tillsnyggat påhopp igen på detta forum...

Om man läser hur saker sköts här så ser man rätt tydligt stora brister. Jormas tråd får nog räknas till bland det värre..

Mordhot..osv... Ja herregud..

Så Svante. Jag anser INTE mina svar vara bra nivå. Men tyvärr helt befogade.

Och jag anser moderatorerna borde börja göra sitt jobb här nu. DVS att ta DTH i örat. Och sätta stopp för denna typen av inläggsmetod...

Och där åker jag med som nummer två självklart. Men jag till skillnad från typ folk som DTH VET jag går över gränsen. Samt är klart medveten om att detta ÄR fel..

DTH kunde enkelt stoppat allt detta via att enbart sagt att inlägget var rätt onödigt formulerat..

Så Svante. JAG är fullt medveten om att även min reaktion kunde varit anorlunda. Tyvärr går det inte om man har vilja ens att tolka DTH inläägen såsom "sk satir"

Det är en omskrivning av ords betydelse som FÅ skulle ens drömma om att göra..

Fast kul att se admin ser mig som nån slags "överhöghet" tydligen. Eftersom man finner skäl att låta dyligt skräp passera såsom "satir"..

Detta forum behöver en ordentlig uppsträckning.
Och jag deltar gärna med mitt bidrag OM man börjar beivra saker som typ DTH inläggen..

Att påhoppen om mitt handikapp som inte har ett skit med saken att göra får passera är rent sjukt.

Jag tar alldrig upp detta själv som första person mer än OM någon hackar ifrågan...Däremot ber jag om ursäkt dom ggr jag ser jag utalat mig olyckligt eller felaktigt. Men inte med handikappet som nån jävla ursäkt...

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-09-21 12:53

Eftersom en del saknar förmåga att skämmas ordentligt över sina egna inlägg så får vi sätta p här.

Minns att två fel blir inte ett rätt.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi